• 0

Verzekeringen Dierenspeciaalzaak

Hoi allemaal,

 

Ik heb gezocht op internet en op het forum, maar mijn vraag kom ik niet echt tegen. Overal wordt meer informatie gevraagd over het bedrijf en daartussen ben ik nog geen dierenwinkel tegen gekomen.

 

Dus hierbij mijn vraag "Welke verzekeringen zijn nodig voor een dierenwinkel?"

 

Zelf dacht ik aan de gewone ziektekosten verzekering, arbeidsongeschiktheidsverzekering, aansprakelijkheidsverzekering, inboedelverzekeringen rechtsbijstandverzekering.

 

Is dit juist geredeneerd? Zijn er nog andere verzekeringen die misschien nodig kunnen zijn? Of verstandig zijn?

 

Alvast bedankt!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

De verzekeringen die je voor je onderneming in ieder geval moet afsluiten zijn een inventarisverzekering, bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering en de rechtsbijstandsverzekering. Bespreek met de verzekeringsagent ofdat de dieren ook verzekerd kunnen worden, dat is immers jouw handelswaar. In privé ben je verplicht een ziektekostenverzekering af te sluiten. De heffing van de premie gaat via de Belastingdienst én via de ziektekostenverzekeraar. Daarnaast kun je besluiten om een arbeidsongeschiktheidsverzekering af te sluiten. De premie is echter vaak (te) hoog.

 

Wanneer je personeel in dienst neemt moet je ook denken aan een ziekengeldverzekering en een abonnement bij de Arbodienst.

 

Suc6

 

Rob

ROVé Administratie en Advies voor verantwoord boekhouden, bezoek eens www.rovened.nl.

Wordt Nederland te klein voor ondernemers, kijk eens op www.indoned.com

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Denk ook aan een bedrijfsschadeverzekering:

 

Bedrijfsschadeverzekering

Als uw bedrijf wordt getroffen door een calamiteit, komt het werk geheel of gedeeltelijk stil te liggen. Daardoor blijven uw inkomsten uit, terwijl uw vaste lasten gewoon doorlopen. De bedrijfsschadeverzekering vergoedt de vermindering van de brutowinst. Daarmee waarborgt u de continuïteit van uw bedrijf.

 

Gr,

Jan

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 97 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.