• 0

Exclusieve vertegenwoordiging en overname produktiefabriek in NL door partner

Beste Forumlezers,

 

Ik heb een handelsonderneming die voor enkele buitenlandse producerende fabrieken de exclusieve vertegenwoordiging heeft voor Nederland.

D.w.z. ik verkoop hun produkten in Nederland. Een van de fabrieken waarmee ik meer dan 5 jaar samenwerk en een markt mee heb opgebouwd heeft een Nederlands produktie bedrijf overgenomen en daarmee een nog groter marktaandeel gekocht.

Dit betekend dat we beide dezelfde produkten op dezelfde markt verkopen of......

 

1) Heeft iemand ervaring met een soortgelijke situatie en hoe is deze voortgezet?

2) Kan de buitenlandse partner de markt die we hebben opgebouwd verder voortzetten zonder zijn agent, contractbeeindiging? Wat zijn mijn rechten en zijn plichten, bijv omzet bederf.

 

Uw reacties zijn zeer welkom!

 

mvrgr buck

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ja ik heb een contract waarin ik exlcusief optreed als hun vertegenwoordiger voor Nederland. het contract is 10 jr oud en er staat niets over in dat je dan recht heb op winstderving oid. Contract kan beeindigd worden bij wanprestatie ed. Er staat niets omschreven over dat die partner een concurrent in jouw marktgebied koopt wat dan de weg is die bewandeld zal worden.

Ik ben dus zeer benieuwd naar ervaringen van medeforummers en juristen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 152 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.