• 0

Telefoonkosten en benzinekosten bij een V.O.F.

Beste Experts,

Inmiddels run ik met mijn broer ruim 3 jaar een bedrijfje in webdesign en computerhulp aan huis. Omdat de werkzaamheden zich uitbreiden en de afstanden naar de klanten steeds groter worden ( en daarbij de kosten) heb ik op dit forum veel gelezen over de mogelijkheden voor het aftrekken van 0,19 cent per km van de winst.

Mijn vraag is nu, onder welke bedrijfskosten moet ik deze noteren? en op welke wijze moet ik de km registratie bijhouden? is dat eindstand - beginstand + adres + datum of wellicht uitgebreider?

Daarnaast de telefoonkosten. Beiden gebruiken we een mobiele telefoon, deze zijn op privénaam afgesloten. Kan ik hiervan de abonnementskosten + zakelijke gesprekken als kosten opgeven? en als welke bedrijfskosten kan ik deze opvoeren?

Ik neem aan dat beide zaken slechts voor de IB van toepassing zijn aangezien we gebruik maken van de kleine ondernemingsregeling? of kan ik ook voor die aangifte van bovenstaande mogelijkheden gebruik maken?

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

• 0

Beste Experts,

Inmiddels run ik met mijn broer ruim 3 jaar een bedrijfje in webdesign en computerhulp aan huis. Omdat de werkzaamheden zich uitbreiden en de afstanden naar de klanten steeds groter worden ( en daarbij de kosten) heb ik op dit forum veel gelezen over de mogelijkheden voor het aftrekken van 0,19 cent per km van de winst.

Mijn vraag is nu, onder welke bedrijfskosten moet ik deze noteren? autokosten en op welke wijze moet ik de km registratie bijhouden? is dat eindstand - beginstand + adres + datum of wellicht uitgebreider? is m.i. volledig maar je kan ook de site van de bd checken of hier eff zoeken in topics

Daarnaast de telefoonkosten. Beiden gebruiken we een mobiele telefoon, deze zijn op privénaam afgesloten. Kan ik hiervan de abonnementskosten + zakelijke gesprekken als kosten opgeven? en als welke bedrijfskosten kan ik deze opvoeren? Als telefoonkosten. Wel moet je een correctie maken voor privé gebruik van € 272,- dus stel de totale telefoonkosten zijn € 500 dan haal je hiervan van af € 272 en het restant mag je als zakelijke telefoonkosten boeken.

Ik neem aan dat beide zaken slechts voor de IB van toepassing zijn aangezien we gebruik maken van de kleine ondernemersregeling? of kan ik ook voor die aangifte van bovenstaande mogelijkheden gebruik maken?

Kleine ondernemersregeling heeft mijn inziens niks te maken met de IB maar met de BTW. Heb je weinig of nagenoeg nul te betalen omzetbelasting in een jaar dan mag je gebruik maken van de KOR.

De telefoonkosten kan je dus gewoon als lasten zien van je winst!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar