• 0

dropshipping btw / invoer

Hallo.

Ik wil een webshop oprichten met het volgende idee.

Ik bied producten aan volgens een dropshipping systeem. Mensen betalen mij geld, vervolgens stuur ik de order door naar een leverancier in china en betaal deze. deze stuurt de bestelling rechtstreeks naar de klanten door.

 

ik wil bv product voor dezelfde prijs aanbieden die mij leverancier vraagt, ik vraag enkel servicekosten van euro 10.

 

dus mijn klant krijgt dan voorbeelje:

 

aantal 1: product x prijs 100 euro

servicekosten prijs 10 euro

verzendkosten prijs 6 euro

totaal: 116 euro

 

moet ik nu ook btw gaan betalen? ik voeg immers wel 10 euro extra toe en nog eens verzendkosten van 6 euro (hier maak ik geen winst op)

 

graag meer informatie hierover. nog een korte vraag wat als ik de verzend kosten weglaat en voor de servicekosten 16 euro vraag maakt dit nog verschil?

 

En heb ik ook nog met invoerrechten te maken of moet deze worden betaald door degene die de producten bij mij besteld?

 

Ik wacht uw tips/antwoorden af.

 

Mvg,

R de boer

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Als je je opstelt als een soort intermediar ben je btw verschuldigd over de omzet die je met die dienstverlening maakt.

 

De klant zal btw en invoerrechten moeten betalen als het product uit china komt en duurder is dan het drempelbedrag. Tot voorheen was dat in de orde van $40, maar het is geloof ik recentelijk wat verruimd. Let wel dat je klant WEET dat dat eraan zit te komen, en hij niet de indruk heeft zaken te doen met een europees bedrijf waarbij dat probleem niet speelt!

Link naar reactie
  • 0

Ik heb een vergelijkbare vraag. Ik wil in NL kleding verkopen via een webshop en het vervolgens door een kennis uit hongkong laten bezorgen. Ik heb begrepen dat het drempelbedrag voor invoeren tegenwoordig op 150 euro zit. Betekent dit dat ik noch mijn webshopklanten dan invoerrechten hoeven te betalen aangezien mijn producten voor rond 90 euro verkocht en 60 euro gekocht kunnen worden?

 

Ik heb totaal geen verstand van invoer/import, wat zijn overige kosten waar ik mee te maken krijg? En hoe zit het met belastingen? Als ik hiermee beging wil ik het graag netjes doen.

 

Hartelijk dank,

 

BF

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 77 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.