• 0

Premie zorgverzekeringswet 2008 bij winst uit onderneming en loon

Hallo, ik heb een vraag waar ik zelf eigenlijk niet uitkom betreffende de premie voor de zorgverzekeringswet 2008.

 

Ik heb vorig jaar ongeveer 70.000 euro winst gedraaid en dit keurig aangegeven via de ondernemers aangifte vd bel. dienst. Ik heb ook premie moeten betalen voor de zorgverzekeringswet (ong. 1000 euro). Daarnaast ben ik in juli part time in loondienst gegaan bij een ander bedrijf. Dit genoten loon heb ik ook opgegeven zijnde loon uit arbeid op mijn ondernemersaangifte.

 

Echter nu komt mijn vraag: ik zie op mijn jaaropgaaf van mijn part time baan dat ik dus ook premie zorg. verz. wet afgedragen heb. Heb ik nu niet dubbele premie betaald en zo ja, hoe kan ik dit terugvorderen? Ik heb altijd aangenomen dat er een maximum bedrag aan te betalen zorg premie is voor de bel. dienst.

 

Graag jullie reacties.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Er is ook een maximumbedrag. Bij het behandelen van de aangifte inkomstenbelasting zal de Belastingdienst (ook) de premie zorgverzekering berekenen. Wanneer er te veel is betaald en ingehouden wordt het verschil teruggegeven.

ROVé Administratie en Advies voor verantwoord boekhouden, bezoek eens www.rovened.nl.

Wordt Nederland te klein voor ondernemers, kijk eens op www.indoned.com

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 76 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.