1 Miljoen koffers zoek

Aanbevolen berichten

Alles is uit 2004-2006.

Waarom zouden dan al die koffers nog zoekraken?

Iedereen is bezig maar het resultaat is nog steeds dat er veel wegraken.

Waarschijnlijk is men nog niet op ieder vliegveld zover en zijn er veel neveneffecten zoals

virus waardoor zaken steeds worden uitgesteld.

Verder vraag ik me af of de diefstal hiermee ook wordt verminderd.

Link naar reactie

Het idee om zenders in koffers te plaatsen is geen optie. Koffers verdwijnen tijdens de vlucht in de bagageruimte van het vliegtuig en de meeste airliners staan niet toe dat er zenders (en elektronische apparatuur) aan staan tijdens een vlucht.

 

Blijft de vraag of je er in de praktijk mee weg komt natuurlijk.

 

Een gps-gsm combinatie lijkt me ideaal, zeker omdat het gewoon een apparaatje is dat je aan de consument kunt verkopen. Simcard erin, je stuurt er een sms heen en het ding smst zijn gps coordinaten terug. Uiteraard is het best mogelijk zo'n ding uit een koffer te halen en zal het niet werken als er geen gsm dekking is, maar mocht je koffer ergens in de bagagehal van het verkeerde vliegveld liggen werkt het wel.

 

Overigens zou het wel mogelijk zijn zoiets zodanig te ontwerpen dat het slechts uitzend als er gsm bereik is (passieve detectie van een netwerk). Ik vraag me nl af of er bijvoorbeeld bereik is in zo'n aluminium bagagecontainer die ook nog in het vrachtruim van een vliegtuig staat. Op die manier kun je wellicht voorkomen dat er iets uitgezonden kan worden zodra het eenmaal aan boord is.

Link naar reactie
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

en zal het niet werken als er geen gsm dekking is, maar mocht je koffer ergens in de bagagehal van het verkeerde vliegveld liggen werkt het wel.

 

Precies !

 

Ik ga er niet vanuit dat de tags constant aanstaan en iets zenden. Maar dat het track & trace systeem/apparaat het activeert zodra je na landing bemerkt dat je een koffer kwijt bent.

 

;)

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 148 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.