• 0

Kansspelen

Goedendag iedereen,

 

ik heb een vraag, ik zit met het volgende probleem waar ik niet uitkom.

 

Voor een client heb ik een website gemaakt. Deze client laat niks meer van zich horen, de site is echter al geheel klaar (nog niet uitgeleverd gelukkig)

 

Nu zat ik te denken deze zelf te gebruiken, echter de situatie is zo:

 

- het is een website waar mensen onbetaald spellen kunnen spelen , hiermee kunnen zei geen prijzen winnen.

- ook is er een betaald gedeelte hier kunnen mensen meer spellen spelen en met een competitie meedoen , waarmee een prijs te verdienen valt.

 

-Mag ik de site die ik eigenlijk voor mijn klant gemaakt heb (naar zijn/haar idee) zelf gebruiken (er is nog niet voor betaald en ik heb verschillende malen contact gezocht maar er wordt helemaal niet meer gereageerd) ?

 

- Valt de site onder kansspelen als ik prijzen ga uitreiken voor betalende leden (mits zei uiteraard een highscore op naam zetten)? (prijzen onder de €350,-)

 

Ik hoop dat iemand mij hier duidelijk antwoord op kan geven.

 

Vriendelijke groet,

 

Arnold

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Ik ga er vanuit dat je je sowieso wel in de wet kansspelen verdiept hebt?

 

Op dit moment voorziet de Wet op de kansspelen niet in vergunningverlening voor het organiseren van kansspelen via het internet. Wel mogen bestaande houders van een kansspelvergunning gebruik maken van internet of een ander medium om deelnemersbewijzen voor een kansspel te verkopen (e-commerce).

 

Als het een kansspel is, dien je sowieso een vergunning aan te vragen.

Wil je "prijzen uitreiken" in een andere vorm (naam) gieten, dan kun je vanuit onderstaande link meer informatie daarover vinden.

 

Lees verder >>>

 

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0

Beste Mikky,

 

bedankt voor je antwoord. Ik had al wat opgezocht ja , maar dat stukje waar jij mee kwam had ik niet gezien.

 

Ik had ergens andere documentatie gedownload en daar begreep ik uit (vandaar dat ik dit soort dingen als vraag stel op fora's om het gewoon zeker te weten) dat onder de 350,- aan prijzengeld er geen vergunning nodig was.

 

Ik ga proberen mij nogmaals door de regeltjes en wetten door te spitten. Mocht er iemand zijn die nog iets weet dan hoor ik dat graag.

 

Vriendelijke groet,

 

Arnold Loos

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 76 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.