• 0

CE/ROHS & Concurrentiepositie HELP!

Beste mede HL-ers,

 

Ik ben sinds december 2007 actief met een webshop in telecommunicatie (GSM`s) waarbij in het verre Oosten ingekochte producten hier in Europa verkocht worden. Graag zou ik jullie mening & advies willen over het volgende:

 

Persoonlijk heb ik vanaf eerder genoemde begindatum zeer veel tijd en moeite gestoken in het op orde krijgen van de juiste certificaten en markeringen (CE/ROHS als belangrijkste) voor de producten die ik in eigen beheer importeer. Dit heeft geresulteerd in het huidige aanbod van producten op mijn website, waarbij ik veel "sales potentials" heb moeten schrappen wegens niet voldoen aan de wettelijk gestelde Europese eisen.

 

De laatste tijd wordt ik werkelijk waar niet goed van het aantal nieuwe webwinkeltjes die juist die artikelen verkopen. Eerlijk is eerlijk: het zijn super leuke apparaatjes en ze verkopen ongetwijfeld zeer goed, maar deze voldoen dus niet aan de wettelijk gestelde eisen!

Centrale vraag:

Hoe moet je omgaan met een situatie waarin jij (als ondernemer) je uiterste beste doet goede producten te leveren geheel conform de geldende wetten en regels, en anderen die dat niet doen er met flinke profits en sales per maand ervandoor gaan...?

 

Voor mijn gevoel kom ik op een punt dat ik met dit beleid mijn eigen concurrentiepositie onwenselijk veel schade toebreng.

 

Natuurlijk is er de VWA en OPTA en meer van dat soort organisaties maar in praktijk heb ik daar geheel niets aan. De verkoop via internet gaat naar mijn gevoel geheel onder de radar van deze clubs.

 

Ik hoop op nuttige reacties van jullie want dit is voor mij een serieus probleem.

 

Alvast dank.

 

RP

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Beste Rudolph,

 

Van tijd tot tijd kom je op diverse forums dit soort vragen tegen. Dat varieert van webdesigners die zich druk maken over studenten die voor 10 euro per uur een website in elkaar zetten, kledingwinkels die erg veel last hebben van de handel in namaak merkkleding tot stucadoors die hun collega's een vierkante meter prijs zien aanbieden die ver onder de prijs van deugdelijk materiaal ligt.

 

Jij hebt een keuze gemaakt voor het werken "volgens de regels" in een markt waar dat blijkbaar niet altijd gebruikelijk is. Wat voor voordelen biedt jouw handelswijze voor je klanten (productveiligheid, garantie, service) en hoe buit je dat uit?

 

Ben je al eens met de VWA en OPTA in gesprek gegaan over dit onderwerp? Je zegt nu dat deze problematiek "naar jouw gevoel" daar geen aandacht heeft, maar het kan nooit kwaad om daar eens daadwerkelijk naar te informeren. En misschien kun je op dit vlak samenwerking zoeken met andere (web)winkels die op dezelfde manier werken als jij om samen een vuist te maken?

 

Probeer intussen te genieten van elke order die je wél binnenkrijgt.

 

Groet,

 

John

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 148 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.