• 0

belasting bij verkoop aandelen.

Ik heb een aantal jaren voor een bv gewerkt. Door omstandigheden heb ik deze bv onlangs kunnen overnemen voor een aantrekkelijk bedrag. Hiervoor heb ik een beheer bv opgericht, die de aandelen van de bv heeft gekocht.

Inmiddels is er belangstelling voor de bv en overweeg ik de aandelen met een forse winst weer van de hand te doen.

De eventuele opbrengst wil ik in de zojuist opgezette beheer bv laten zitten.

Moet ik van deze winst op de aandelen belasting afdragen?

 

dank voor info.

rijoel

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Ik heb een aantal jaren voor een bv gewerkt. Door omstandigheden heb ik deze bv onlangs kunnen overnemen voor een aantrekkelijk bedrag. Hiervoor heb ik een beheer bv opgericht, die de aandelen van de bv heeft gekocht.

Inmiddels is er belangstelling voor de bv en overweeg ik de aandelen met een forse winst weer van de hand te doen.

De eventuele opbrengst wil ik in de zojuist opgezette beheer bv laten zitten.

Moet ik van deze winst op de aandelen belasting afdragen?

 

dank voor info.

rijoel

 

Nee, deze vallen onder de deelnemingsvrijstelling. Voorwaarde hiervoor is dat je beheer bv minimaal 5% van de aandelen in de werkmij heeft, maar uit je post af te leiden is dit het geval. Betekend dus dat als de beheer de aandelen van de werkmij met winst verkoopt, de beheer bv hier geen VPB over hoeft te betalen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 166 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.