• 0

Doorlopend krediet afgelost, hoe nu verder met BKR?

Ik wil een bedrijf starten, maar de BKR staat in mijn weg.

 

Ik heb acht jaar geleden ooit een doorlopend krediet afgesloten.

Onderweg ben ik een bedrijf gestart waarmee ik op den duur financieel in de problemen ben geraakt (Bedrijf nadien ook weer beëindigd) en een periode lang niet tijdig heb kunnen aflossen en dus een achterstand opgebouwd. (max. 3 termijnen)

Ook werd het doorlopend krediet geblokkeerd om nog er van op te kunnen nemen.

 

Inmiddels heb ik meer dan 4 jaar geen achterstand meer en alles netjes afbetaald en vandaag de laatste aflossing gedaan.

 

Echter heeft deze achterstand mij een A-codering opgeleverd bij het BKR.

Daarnaast had ik al een codering van de Postbank; vanwege niet tijdig aanvullen van het Giro Kwartaal Krediet.

Maar dit is destijds al meteen opgelost en afbetaald.

 

Vorig jaar heb ik mijn gegevens opgevraagd bij het BKR en daar stond tevens bij dat het krediet van de Postbank nog niet beëindigd was.

Hierop heb ik een fax gestuurd naar de Postbank met het verzoek tot intrekking van het krediet en afmelding bij het BKR.

Hieraan hebben zij gehoor gegeven.

 

Nu sinds vandaag heb ik ook het doorlopend krediet volledig afgelost.

 

Kan ik nu op een eenzelfde manier de doorlopend kredietverstrekker aanschrijven/faxen met eenzelfde verzoek?

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

als ik het zo goed zeg gaat dat als volgt:

 

gedurende 5 jaar nadat je het krediet hebt ingelost en het is beeindigd blijft het krediet zichtbaar bij BKR.

 

Voor de negatieve vermelding geld hetzelfde, deze A codering blijft ook 5 jaar zichtbaar vanaf het moment dat die achterstand is ingelost.

Dus indien die A codering b.v. 5 jaar terug was ontstaan en een jaar later weer was ingelost (die achterstand dus) dan blijft die A codering nog 1 jaar zichtbaar.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 120 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.