• 0

Affiliate programma, zelf doen of laten doen?

Wij zijn bezig met een nieuwe website voor B2B diensten en we gaan het in meerdere EU landen promoten en beginnen met 10 landen en 7 talen (Italiaans, Spaans, Frans, Engels, Duits, Nederlands en Deens).

 

Heeft iemand ervaring met affiliate programma's?

 

Wij vragen ons af als we het beter zelf kunnen doen of mee doen met een internationale affiliate bedrijf (zoals Tradedoubler, Zanox enz...)

MKBedrijven.nl - De websitegids van Midden- Klein Bedrijven

Gratis je bedrijfswebsite aanmelden op MKBedrijven.nl

http://www.mkbedrijven.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

beide opties hebben voor en nadelen.

 

Voordeel van werken via een bedrijfs als tradetracker enz. is dat je gebruik kan maken van hun bestaande software die ze blijven ontwikkelen.

Verder is het een voordeel dan deze bedrijven een groot bestand hebben met bestaande affilliates die direct allemaal jouw sites kunnen gaan promoten.

 

Nadeel is dat bepaalde van die programma's zich voornamelijk richten op binnen halen van nieuwe aanbieders end aarna hun intresse voor jouw sites wat verliezen.

Nadeel is ook de vaak hevige concurentie van aanbieders bij zo een programma om de gunst van de affiliate.

Nog een nadeel is dat je een deel van de omzet (Verkopen via hun affiliates) aan ze moet afdragen waardoor je of meer kosten maakt of de affiliates een lager bedrag kan betalen.

Nog een nadeel is de beperkingen van hun software, je hebt geen ultieme vrijheid in je programma.

 

Ik heb hierom een heel eigen programma laten bouwen maar zal daarnaast mogelijk nog wel andere aanbieders gaan gebruiken, maar dan voornamelijk voor ernaast en in de hoop dat ze uiteindelijk alsnog overstappen naar mijn eigen programma vanwege de hogere vergoedingen daar.

Link naar reactie
  • 0

Ik zou beginnen met een affiliatenetwerk om ervaring op te doen. Zanox & Tradedoubler zijn in meerdere landen actief en dat lijkt daardoor de beste keuze. Toch zou ik per land het affiliatenetwerk kiezen met het beste bereik voor jouw doelgroep en de meeste proactieve accountmanagers. Ik heb zelf tientallen affiliatesites in NL en ik kan - als je voor een affiliatenetwerk kiest - wel advies geven over het beste netwerk voor je doelgroep in NL.

 

Het nadeel van meerdere affiliatenetwerken is dat je niet 1 overzicht hebt maar naar mijn mening zul je veel betere renderende campagnes gaan draaien. Verder zou je natuurlijk ook in 1 land kunnen testen alvorens uit te rollen naar de andere landen.

 

Wat betreft het zelf ontwikkelen van een affiliateprogramma: zelf ontwikkelen kost veel tijd en geld die je volgens mij beter aan je business kan besteden. Er zijn echter een aantal (gratis) opensource programma's en een aantal betaalde programma's. Ik ben erg te spreken over deze betaalde programma's: qualityunit.com/Postaffiliatepro en Amember.com, de kosten hiervan zijn vaak eenmalig +/- USD100,- (of veel meer afhankelijk van je wensen).

 

Het nadeel van een eigen affiliateprogramma is dat je niet de accountmanagers en de publishers (= websites van het netwerk) hebt die wel aan een bestaand affiliatenetwerk verbonden zijn. Verder moet je natuurlijk ook wat commissie afstaan aan het netwerk maar naar mijn mening weegt dat toch op tegen de inspanningen die het netwerk doet om publishers te zoeken en gezamenlijk acties op te zetten (mits je dus een goed netwerk hebt).

 

Mijn advies: experimenteer eerst met 1 affiliatenetwerk in 1 land.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 196 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.