• 0

Op zoek naar boekhouder/fiscalist

Ik ben op zoek naar een goede boekhouder/fiscalist die raadt weet met mijn specifieke situatie. Deze zal ik eerst even schetsen:

 

Ik ben nu iets langer dan een jaar bezig met affiliate marketing. Ik heb enkele tientallen websites in verschillende niches en een mix van Nederlandse/buitenlandse sites. De moeilijkheid zit hem in het feit dat ik veel verschillende transacties heb waarbij veel via Paypal en Moneybookers gaat. Ik heb dus verschillende rekeningen en veel verschillende soorten transacties.

 

Ik heb al een paar boekhouders gesproken en de laatste vertelde mij dat hij klanten had in een vergelijkbare situatie waarmee het toch lastig werken is omdat je met meerdere saldi, verschillende valuta en ontbrekende facturen (bijv. Indiase freelancers die geen rekening sturen) te maken hebt.

 

Kent iemand hier misschien een boekhouder die ervaring heeft met vergelijkbare klanten en die toch niet te duur is (ben natuurlijk een starter dus moet een beetje op de prijs letten)?

 

Alvast bedankt voor de input!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Is het in die situatie niet een idee om zelf de basisboekhouding te doen (inboeken van de financiële feiten: inkopen, verkopen, ontvangsten, betalingen, afschriften) en de boekhouder/fiscalist de bijzonderheden te laten doen (jaarovergangboekingen, afschrijvingen, jaarrekening, belastingaangiftes)?

 

Dat van die ontbrekende facturen moet je hoe dan ook zelf oplossen. Een boekhouder kan nu eenmaal niet werken zonder boekstukken en de belastingdienst vraagt ze ook van je. Ook Indiase freelancers zullen toch wel iets sturen dat in de buurt komt van een factuur? Al is het maar een e-mail met "Hello sir, please pay $ 1.000 to my account for the work I do for you". Desnoods plak je dat (digitaal) achter een zelfgemaakte inkooporder/betaalbaarstelling/betalingsspecificatie, die het tot een fatsoenlijk boekstuk maakt.

Link naar reactie
  • 0

Dat is idd een goed idee Rene van die basisboekhouding, ik zat zelf ook die richting op te denken.

 

Qua facturering zou ik dit soort dingen (bijv emails) idd kunnen laten zien. Is dit genoeg? Is het niet net zo goed om een paypal betalingsbewijs te laten zien?

Link naar reactie
  • 0

Dat is idd een goed idee Rene van die basisboekhouding, ik zat zelf ook die richting op te denken.

 

Dan is de enige complicatie die overblijft de verschillende valuta (want 'meerdere saldi' is geen enkel probleem). Ik heb daar zelf beperkt mee te maken, en los het op door een transactie pas in te boeken als hij is omgezet in euro's op mijn bankrekening. Zodoende blijft mijn administratie alleen in euro's. Ik weet niet of dat in jouw geval ook zo simpel kan.

 

Wat er dan overblijft is een heel normale situatie, waar elke boekhouder/fiscalist/accountant mee uit de voeten zal kunnen.

 

Qua facturering zou ik dit soort dingen (bijv emails) idd kunnen laten zien. Is dit genoeg? Is het niet net zo goed om een paypal betalingsbewijs te laten zien?

 

Nee, het gaat om een document dat wordt uitgewisseld tussen de handelspartijen waarin ze aan elkaar en aan de belastingdienst verantwoorden wat er wanneer geleverd wordt, hoeveel er door wie aan wie betaald moet worden, en welke btw/vat daarover verschuldigd is. Het bankafschrift (dat is het paypal-betalingsbewijs) staat daar los van en documenteert alleen de betaling.

 

Als geen volwaardige factuur wordt uitgereikt, dan kan de combinatie van een onvolwaardige factuur met een bankafschrift wel weer voldoende zijn. Dat is bijvoorbeeld het geval bij een benzinebon in combinatie met een pinbetaling. Naar analogie daarvan zou een e-mail van een Indiase freelancer gecombineerd met een paypal-betalingsbewijs wel weer acceptabel kunnen zijn.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 199 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.