• 0

wie bekend met testen van het IMK?

hallo iedereen!

 

ik hoop dat ik op het goeie subforum zit met mijn vraag, anders hoor ik het wel ;)

 

Momenteel zit ik door omstandigheden in de WIA. Ik heb de arbeidsdeskundige van het UWV ervan weten te overtuigen dat een eigen bedrijf geschikt voor mij zou zijn, voor 90% dan.

 

Nu wil hij dat ik eerst nog naar het MKB ga om daar een aantal testen af te leggen, om er zeker van te zijn dat ik geschikt ben voor het ondernemerschap.

 

Als ik daar doorheen kom dan kan ik met een opleiding gaan beginnen, wat ik al heeeel erg lang wil en heeeeel graag.

 

Weet iemand wat ik daar kan verwachten bij het MKB?

Of kan iemand mij misschien vertellen wat je als ondernemer echt moet hebben, of juist niet??

 

Alvast bedankt voor de reacties!

 

Groetjes Caren

 

Mod edit: titel aangepast

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Test 1: Onderzoek hoeveel mensen in je afzetgebied behoefte hebben aan hondengedragstherapie en hoeveel ze bereid zijn voor de dienst te betalen.

 

Voor deze vraag heeft de arbeidsdeskundige me naar de KvK laten gaan. Waarop hij zei dat er niet veel cijfers over te vinden waren, maar hij vond het wel een goed plan dus hij heeft het UWV daarop geadviseerd dat we het maar gewoon moesten gaan doen.

 

Die reactie is misschien redelijker dan hij op het eerste gezicht lijkt. Dit is namelijk precies hoe ondernemers denken, in tegenstelling tot arbeidsdeskundigen (zelf in loondienst). Maar...

 

Je kunt zoals TwaBla al aangeeft wel degelijk wat nader onderzoek doen over het aantal honden etc.

 

Een andere benadering is om de dienst aan te bieden aan een steekproef (bijvoorbeeld een bepaalde wijk) en te kijken hoe mensen reageren. Dan krijg je ook een beter gevoel voor wat ze bereid zijn te betalen.

 

Jep, heb ik al over nagedacht.

 

Dat neem ik nu dan maar even aan. Als je behoefte hebt aan kritische evaluatie van je bedenksels dan horen we het wel :)

 

Heb een ondernemersplan geschreven, waar ook instaat welke opleidingen ik erna nog wil gaan doen om een totaalpakket aan te bieden aan de klanten, en om me te onderscheiden van concurrenten.

 

Dat jij opleidingen wilt gaan doen is prima, maar waarin onderscheidt je je in de ogen van de potentiële klant? Want zeg nou zelf, als jij een dienstverlener kiest, kijk je dan naar de diploma's die aan de muur hangen?

 

Ik heb zelf vroeger honden gehad en ik geef je nog even een onderbuikreactie... Met mijn hond naar een groepstraining (hondentraining en/of hondenbaasjestraining) gaan lijkt me nog wel wat. Maar een hondengedragstherapeut... dat is leuk om naar te kijken op tv, maar zo iemand in je eigen huis, en dan per uur betalen... dat lijkt me een hele grote stap. Ik heb daar nogal een Gooische-vrouwengevoel bij, van decadentie en overdadigheid.

 

Heb je andere, professionele invalshoeken dan vermogende particuliere hondenbezitters? Bijvoorbeeld politiehonden, blindegeleidehonden, speurhonden, hondenfokkers en -verkopers e.d.?

Link naar reactie
  • 0

god mie joar ja, geloof dat je gelijk hebt!

Maar volgens mij zei ie toch echt MKB ??? of ik ben weer zo doof haha.

 

Test 1: Onderzoek hoeveel mensen in je afzetgebied behoefte hebben aan hondengedragstherapie en hoeveel ze bereid zijn voor de dienst te betalen.

 

Voor deze vraag heeft de arbeidsdeskundige me naar de KvK laten gaan. Waarop hij zei dat er niet veel cijfers over te vinden waren, maar hij vond het wel een goed plan dus hij heeft het UWV daarop geadviseerd dat we het maar gewoon moesten gaan doen.

 

Test 2: Bedenk hoe je die mensen kunt bereiken.

 

Jep, heb ik al over nagedacht.

 

Test 3: Vertel in een korte presentatie waarin jij je onderscheidt van de concurrerende hondengedragstherapeuten.

 

Heb een ondernemersplan geschreven, waar ook instaat welke opleidingen ik erna nog wil gaan doen om een totaalpakket aan te bieden aan de klanten, en om me te onderscheiden van concurrenten.

Deze heeft de arbeidsdeskundige gekregen en de man van de KvK.

 

Test 4: Reken uit welke investeringen je moet doen, welke kosten je moet maken en hoeveel je per saldo kunt verdienen.

 

Zie vorige vraag.

 

Dus deze dingen kunnen het niet zijn.

Ik kan op de site van hun ook niks vinden over testen.

 

Iemand ervaring dan met testen van het IMK?

Of wat ik kan verwachten?

 

Ik maak me zorgen over het ondernemerschap hier. Je loopt van loket (UWV) naar loket (KvK) maar eigen initiatief en gezond verstand ontbreekt.

 

 

 

je leest 2 woorden en je oordeelt meteen?

ik ben er nu een jaar mee bezig geweest, en als ik niet zo veel initiatief en doorzettingskracht had getoond dan had ik dit punt al helemaal niet bereikt ;)

 

Ik ben vandaag worden gebeld om een afspraak te maken en het bedrijf blijkt Intermezzo te heten ???

Daarna nog een mail met de adresgegevens waarin ze ook schrijft: "Graag hoor ik tijdens het gesprek van je plannen, je motivatie, wie je zelf bent e.d.".

Begrijp er niks meer van, krijg ik nou testen of niet? Of moet ik eerst naar Intermezzo en vervolgens nog naar het IMK.

Ik hoop dat ik nog op tijd ben om me in te schrijven als dit achter de rug is anders zit de cursus weer vol :P

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 119 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.