• 0

BV failliet en prive aansprakelijk gesteld

Beste mensen,

 

Ik heb in 2008 al eens een probleem neergezet en daar heeft Steven Kroesbeek toen op geantwoord en dit is het gevolg. ervan. Ik zal de hele zaak uiteenzetten wat er in de bijna 5 jaar is gebeurt van onze start tot wat het nu is.

 

Op 25 mei 2006 kreeg ik te horen dat er een computerzaak vertrok en ik ben zelf erg begaan met computers. Samen met de man van men nicht erheen gegaan en hebben kennis gemaakt met de verhuurder en de huurder van het pand. Ik zat zelf op zee maar moest dit op korte termijn verlaten want ik kon dit niet meer volhouden zwaar werk en 27 jaar was wel genoeg. Ik had altijd al een zaak willen hebben en ik was geintereseerd. In het gesprek met de mensen kregen de huidige huurders gelijk al ruzie en begeonnen te dreigen met een rechtszaak, en daar wilde ik niets van weten. De verhuurder van het pand stelt namelijk alles in het werk om maar aan geld te komen dat even voorop gesteld. de ruzie ging over het opknappen van het pand. het was er een zwijnenstal. het moest geschildert en gewit worden en daar kwamen de heren niet uit. Na veel gezeur was er een akkoord, ik zei tegen de verhuurder dat ik het pand wel zou opknappen en schoonmaken maar hij moest de verf betalen en ik de uren. ik ben bijna 3 weken bezig geweest met 3 man. en dat allemaal voor niets. De eerste huurder was vertrokken maar wat ik niet wist dat de verhuurder hem de borg en een rekening had gestuurd van € 7500,= om het pand op te laten knappen. de eerste huurder had ik de inventaris van overgenomen voor een bedrag en dat hebben we onderhands gedaan. De eerste huurder vroeg aan mij welke aannemer en schilder is er geweest ik zei ik en nog een paar man. Hij ontplofte. hij was zo kwaad dat hij hij krijgt geen cent meer. ook met het contract neemt hij het niet zo nauw die verhuurder want daar was veel over te doen geweest. Hij wilde in dat contract laten opnemen dat we allebei aansprakelijk moet worden gesteld voor als we failliet gingen. Wij hadden daar geen trek in en we zeiden we gaan naar een ander pand zoeken. toen draaide die gelijk om en er werd een punt aangepast als we falliet gingen dan waren we de borg kwijt meer niet.

Contract getekend en toen begon de ellende. We hadden een startkrediet gekregen em de huur moest worden betaald en de borg maar kon niet bij de rekening nog 2 dagen te laat met betalen en ja hoor gelijk een boete van meneer. daar begon het mee.

ik werkte nog gewoon op zee toen want men compagnon was in de zaak. Op 1 oktober kwam er een personeelslid binnen in vaste dienst en die zat al een tijdje in de ict dus die ging de winkel in samen met een stagaire. op zich ging dat goed en ik kwam dan vrijdags thuis en ging als ik klaar was naar de winkel toe om te helpen. en de zaterdag was ik er ook en zondags deed ik de boekhouding. men compagnon deed eigenlijk niet veel en had geen kennis in huis op zich niet erg er is altijd werk te doen. Hij ging steeds minder doen en ik moest meer gaan doen en ook bij het opknappen van het pand was hij op vakantie. vond ik niet erg. de samenwerking werd zo slecht na 3 maanden dat ik er geen zin meer in had en wilde stoppen met hem. Hij kocht spullen in en verkocht ze voor de inkoopsprijs en dan ook nog korting geven hoe stom kun je zijn. Hij is uit de BV gegaan en 2000 euro meegegeven, maar er is nooit een nieuw huurcontract opgesteld. ik had daar direct geen erg in maar de verhuurder vond het allemaal wel goed. als hij maar geld kreeg. Ik had toen wel een probleem toen de compagnon vertrokken was want er was niet een bestuurder aanwezig. Het personeelslid heb ik tekenbevoegdheid gegeven want niemand kon dit ik zat immers op zee maar had wel steeds nauw contact hij werd de hele dag in de gaten gehouden door een man die daar dagelijks was, maar geen bestuurder was. Na een jaar werd de verhouding met het personeelslid grimmiger en al gauw bleek dat hij zich voor deed als manager en gaf zich uit als de eigenaar. Hij ging scholen bevoorraden en dat moest op 30 dagen wat je helemaal niet kan dragen als je start dus dat was altijd ruzie. in september 2007 begon er nog meer ellende bij te komen hij werd opgepakt voor mishandeling van zijn vrouw en een scheiding was onafwendbaar. Ook had hij een huis gekocht en toen zei hij ik kom na al 250 euro te kort hij had 1700 euro schoon geld. toen gingen bij mij de sprietjes omhoog en ik an het niet bewijzen maar er is gestolen want de ene dag had hij niks en de ander dag een zak met kleren. Zijn taken waren de winkel draaien en bestellen en een een kasboekje bij houden niet zo moeilijk dacht ik want hij had zich natuurlijk gebombardeerd als manager. Hij was trots toen hij zei we staan op 400.000 euro omzet dit jaar ik zei lekker boeiend. en ik kom 10.000 euro tekort bij het onderste regeltje. het ging slechter met de zaak en ik ben gestopt met varen en hij moest eruit want het ging niet goed zo. ik had hem een brief gegeven met de vermelding dat hij op non actief stond en kon vertrekken. Dat ging me natuurlijk geld kosten maar het was onafwendbaar. toen kwam zijn vader langs en die zei ik maak je kapot en ik stap naar de rechter ik zei ben jij op non actief gesteld dan? Toen de eerste zitting zijn schoonpa was advocaat ( hij had weer een nieuwe vriendin ) die verdedigde hem maar hij was natuurlijk in de ziektewet gegaan en heeft een bedrijfje opgericht en begonnen met zaken doen. het werd vermeld maar het schijnt dat het allemaal mag in de nederland en ook gaf zijn schoonpa toe hij heeft er 500 euro mee verdient men broek zakte af. De kosten van deze zaak was 7800,= Ik dacht dat daar de kous mee af was maar niet dus. kanton had uitgesproken als u de BV failliet wil hebben dan moet u een bodemprocedure starten. Ik was de hele zaak spuugzat en wilde ook van die verhuurder af want ik werd van van alles beschuldig. ik heb de BV omgeaet naar een eenmanszaak wat ook belastingtechnisch wat voordeliger uit kwam. op 2 mei 2008 was de eenmanszaak een feit. Alles ovegekocht en met de eenmanszaak verder. Het huren van het pand was ook te duur geworden dus heb ik een pand gekocht en daar woon ik nu ook. In die tussentijd moest ik nog een jaar met dat huurpand en hadden al een makelaar in hamden genomen om een niewe huurder te zoeken en dat is niet gelukt. Kosten € 1400 euro. Ik had gevraagd kunnen we dit oplossen dat u de borg houd en kijken wat we kunnen doen. meneer moest dat geld hebben kosten wat het koste een advocaat geraadpleegt en die zag dat het totaal niet klopte met het contract meerdere malen een poging gedaan maar meneer gaf niet thuis. alles geprobeerd om op een normale manier het contract te ontbinden. ik ben toen op 1 juni 2008 vertrokken uit dat huurpand en netjes achtergelaten. En toen begon de ellende weer.mijn oud werknemer had de verhuurder opgezocht om de BV failliet te verklaren In Rotterdam geweest en ze kregen te horen u moest toch een bodemprocedure gaan volgen en dat was het. Ik had toen voor die werknemer een man ingehuurd die het arbeidsrecht goed kon en er was een prijsafspraak van € 1000 euro maar het werden er € 1849,= netjes betaald. een maand later kwam er weer 1 van 1449,= en daar ging ik niet mee accoord die heb ik altijd betwist.

Op die bewuste dag 1 juni 2008 heb ik de meterstanden met de verhuurder doorgenomen en hij wilde de sleutel hebben terwijl ik nog 1 jaar moest ik heb hem gegeven en ben weggegaan. en jawel daar kwam meneer met de rekeningen pand opgeknapt 5500,= er stond op een factuur met de klussers meegewerkt en dat soort onzin de borg kwijt 3900,=

Toen kwam er nog een vreemde zaak bij het pand stand al 9 maanden leeg en ineens was er een andere huurder ingetrokken ik vond dat vreemd want ik moest nog 3 maanden ik had de betaling stopgezet toen ik 1 juni 2008 uit ben gegaan. want er was niets met hem te regelen. De beschuldigingen kwamen dat ik een vliering had gestolen die ik er zelf heb ingebracht en weer weggehaald ook de alarminstallatie had ik gestolen die niet eens van hem was maar bij de inventaris hoorde was aangekocht middels factuur vorige huurde. politie over de vloer dat er aangifte was gedaan.

in December 2010 was het zover BV falliet en de uitspraak was prive aansprkelijk gesteld betaal maar 30.000 euro. Ik was lamgeslagen er was onbehoorlijk bestuur. ik ben me van geen kwaad bewust heb alles netjes gedaan en ik weet niet wat ik fout heb gedaan. ze hebben toch hun zin gekregen.

Ik weet niet meer wat ik moet doen dat geld heb ik niet ik kan alleen een regeling treffen en 700 euro per maand betalen maar of dat kan weet ik niet. men hele loopbaan is alleen maar advocaten en rechtzalen. en dan nog ik heb nooit loon uit de zaak gehaald alleen maar om te eten en te kleden 5 jaar geen vakantie omdat ik met de zaak bezig was en dan krijg je dat in je strot geduwd. De leveranciers zagen het fallisement en gingen vragen stellen we hebben met elkaar gesproken en doen gewoon zaken zoals we dat al 5 jaar doen. ik betaal alle netjes op tijd maar met die vorige lui die verhuurder zoekt alles op om maar aan geld te komen hij staat bekend als een nare man. maar daar heb ik nu niks aan.

Als het een rechtszaak wordt wil ik onder ede verklaren en met 2 bijbels erop dat ik niks verkeerd heb gedaan. was het maar waar dat ik dat gedaan had Ik leef nog met men ouders en dat zijn hartpatienten daar vind ik het het ergste voor ook heb ik nog een ander huis in de verkoop dat ik nu weer kan verhuren dan moeten ze dat maar verkopen restschuld zien we dan wel ik heb nergens zin meer in men hele leven de pokke gewerkt en dan krijg je dit.

 

meneer Steven Kroesbeek u vroeg mijn verhaal dit is wat er gebeurt is in de vijf jaar dat we bestaan bijna 5 jaar dan.

 

Ik weet niet meer wat ik moet doen dit verhaal kent de curator niet maar het zal niks helpen denk ik. het is een lang verhaal maar ik moest het even kwijt.

 

Ik dank u voor het begrip

 

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

0 antwoorden op deze vraag

Er zijn nog geen antwoorden op deze vraag

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 181 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.