• 0

inkomstenbelasting???

Eenmalig ga ik een klus freelance doen, naast mijn huidige werk. Ik heb eigenlijk geen plannen om dit structureel te doen en dacht heel simpel, dat doe ik er even bij. Nu had ik mij niet gerealiseerd dat je dan ook met belastingen zit. Omdat dit eenmailig is, vraag ik me af inhoeverre het echt nodig is dat ik dit opgeef aan de belastingdienst (het gaat over ongeveer 8000 euro voor dit jaar en het zelfde bedrag voor 2005).

 

Ben ik meteen erg crimineel bezig als ik dit niet opgeef, of is het aan te raden om het gewoon netjes op te geven om allerlei ellende te voorkomen?

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Uiteraard geef ik je het advies dit gewoon op te geven bij de Belastingdienst onder Overige inkomsten niet uit diensbetrekking.

Degene bij wie je deze klus uitvoert zal maar een belastingcontrole krijgen...Zeker weten dat ze jou kosten gaan cross-checken met jouw inkomstenbelastingformulier. Als ze er dan achterkomen kun je een boete erbij krijgen van 100% vanwege moedwillig niet opgeven...

en dan ben je verder van huis.

 

;DNog even afgezien van het feit dat ik vind dat ik niet de enige wil zijn die belasting betaalt ;)

Egbert Punter

Link naar reactie
  • 0
Eenmalig ga ik een klus freelance doen, naast mijn huidige werk. Ik heb eigenlijk geen plannen om dit structureel te doen en dacht heel simpel, dat doe ik er even bij.

 

Ik zou gaan voor het zwartje potje...misschien heeft je opdrachtgever wel een stapeltje zwart geld en/of kan er een leuke constructie bedacht worden! moet je er echter wel zeker van zijn dat de hele opdracht buiten de boekhouding omgaat......

 

suc6

Bart

ice

Link naar reactie
  • 0

Het verstandigste lijkt me een deel aan te geven (in samenspraak met je opdrachtgever) een een deel ander te tafel te laten betalen. Indien er controle moest komen heb je nog altijd het bewijs dat je deze inkomsten hebt aangegeven. Niemand die natuurlijk hoeft te weten wat je werkelijk hebt verdiend met dze opdracht. Natuurlijk wel zorgen dat het niet te onrealistisch is.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 110 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.