• 0

Geen eigen auto, wel benzine kosten.

Goede avond,

 

Ik start binnenkort mijn bedrijf en heb de volgende vraag.

 

Gezien mijn financiele positie heb ik geen geld om te kunnen investeren in een auto.

 

Nu bieden mijn ouders aan om hun auto te lenen(zonder betaling omdat mijn ouders mij een eigen bedrijf gunnen), gezien 'alles op de hoek van de straat ligt' is het geen probleem om de auto vaak te missen.

 

Met deze gegevens startte mijn zoektocht, ik heb wel relevante dingen kunnen vinden. Over een prive auto welke bijvoorbeeld gebruikt wordt voor het bedrijf. Echter omdat ik het zeker wil weten; geen rompslomp achteraf. Stel ik hier mijn vraag.

 

Optie: Een onkostenvergoeding aanhouden a 19 cent per gereden kilometer, icm een ritten administratie?

 

Vragen;

- Moet ik nu nog steeds gebruik maken van een tankpas bij het tanken ivm administratie, tanken kost nog steeds geld uit mijn bedrijf... hoe verwerk ik dit? Moet ik dit zien als: aantal gereden kilometers * 0.19 = (inkomsten)vergoeding km kosten

volgens benzinekosten + onderhoudskosten optellen, hierna (inkomsten)vergoeding km kosten min de kosten. Het positive resultaat voeg ik toe aan mijn netto winst, eventueel verlies toevoegen aan de bedrijskosten?

 

Mocht u mijn vragen niet begrijpen wil ik deze graag nader toelichten.

 

Bij voorbaad dank.

 

Mvgrt,

 

Arjan

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hoi Arjan. Een van de boekhouders hier zal het zometeen wel helemaal kompleet maken.

 

Je boekt 19 ct per km als zakelijke kosten om aan jezelf uit te betalen.

 

Je betaalt de autokosten privé van dat geld.

 

Je mag van de tankbonnen 75% van de BTW in je boekhouding boeken. (ook van evt. andere kosten) Wel de facturen in de boekhouding archiveren.

Link naar reactie
  • 0

Nee je hoeft in principe geen rittenadministratie of tankpas te gebruiken. Gewoon even bijhouden wanneer je de auto zakelijk gebruikt en die kilometers noteer je. Dan boek je aan het eind van het jaar die kosten. Meestal zullen deze reiskosten redelijk terug te traceren zijn naar je facturen die je aan de klant stuurt, maar dat hoeft niet per se.

 

In die 19 cent zit ook je benzine (onderhoud, parkeerkosten etc.) dus die mag je niet alsnog zakelijk nemen. Wel mag je 75% van de BTW daarvan aftrekken zoals al gezegd.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 206 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.