Hallo allen,

wij zijn een startende onderneming die goederen importeert uit Brazilië. We kopen deze goederen van een kleine coöperatie in Rondônia. Het overboeken van betalingen loopt echter erg moeilijk. Als het geld overgeboekt is, dan lijkt de coöperatie erg veel moeite te hebben om het daadwerkelijk te ontvangen. Moet er met talloze formulieren en zo gewerkt worden en gaat er erg veel tijd in zitten. Dat duurt allemaal te lang, en het is ook vrij duur.

Ik heb wel eens gehoord dat buitenlandse transacties snel verdacht zijn, en dat we een contract met de bank moeten afsluiten. Ik zie in oude posts meerdere mensen die handelen met Brazilië, dus heeft iemand een betere ervaring met betalingsverkeer naar Brazilië, en een tip hoe het beter / sneller / goedkoper kan (bv met zo'n contract)?

Alvast dank!

Marco Dekker

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/33644-betalingsverkeer-brazili%C3%AB/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

• 0

Mij lijkt dat de bank van je leverancier het probleem is.

Ik denk dat dit geen grotere bank is maar meer een veredelde spaarbank.

Ik heb als particulier vaker geld over gemaakt naar Brazilie en nooit problemen ondervonden.

Binnen enkele dagen had de betreffende persoon het geld in handen.

Ik denk dat als je leverancier een rekening zou openen bij een gerenomeerde bank als Banco de Brasil of Bradesco de problemen opgelost zijn.

De naam van die meer lokale bank is Caixo

Dit is een bank die door de Brazilianen wordt gebruikt om water en licht te betalen.

Ik zou die niet gebruiken voor internationale betalingen.

• 0

Goedendag,

Het klopt inderdaad dat betalingen ontvangen vanuit het buitenland naar Brazilie niet zo automatisch verlopen als in Nederland. Betalingen prive=>prive en zakelijk=>zakelijk zijn redelijk eenvoudig, echter andere combinaties kunnen behoorlijk veel problemen geven en papierwerk. De laatste jaren zijn de regels al zeer veel versoepeld, het merendeel kan al automatisch (mist geregeld bij een goede bank) verlopen.

Gebruik een grote bank (Banco do Brasil, Bradesco, Itua, HSBC, Santander) voor deze transacties, echter ervaringen met een bank in stad a kunnen anders zijn in stad b omdat ze met agentschappen werken. Voor veel zaken wordt eerst een gemachtiging (procuração) gegeven aan het agentschap, daarna gaan de volgende betalingen automatisch.

Caixa is een federale staatsbank, een van de grootste in Brazilië. Behalve een bank regelen ze ook vele volksverzekeringen en hebben de grootste staatsloterij. Caixa is geen bank voor internationaal betalingsverkeer.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar