• 0

Breakoptie huurovereenkomst

Beste experts,

 

Op 1-april 2010 ben ik een overeenkomst aangegaan voor een pand lopende tot 31 maart 2012. Na het verstrijken van deze periode zou de overeenkomst worden voortgezet voor een periode van 5 jaar.

 

Op 14 sept 2011 is het overleg met de verhuurders - maatschap gestart en zij hebben aangedrongen op een huursverhoging per 01 jan 2012. De geboden verhoging vond ik te hoog en ben dus in onderhandeling gegaan met de verhuurders. Tijdens deze onderhandeling hebben wij toegezegd graag te willen blijven in het gehuurde maar niet tegen het voorstel door verhuuder gedaan(verhoging van € 10 en jaar later weer € 5 ). Op 19 sept 2011 heb ik een tegenvoorstel gedaan waarop de verhuurder op 3 okt nog een tegenvoorstel heeft gedaan waarbij hij naast de door mij geboden verhogingen van € 2,50/m2 over 4 jaar ook de jaarlijkse indexatie wil toepassen.

 

Nu Is het in onze branche (fitness) echt sappelen voor de appelen en heb ik vandaag gevraagd of er een extra breakpunt overeen gekomen kan worden waarbij ik uitstel tot 31 maart 2013. Dit omdat we momenteel maar net quit draaien en met verschillende projecten bezig zijn waarvan ik verwacht dat dat binnen dit jaar gaat randeren. Naast deze financiele perikelen komt er naast ons pand waarschijnlijk een bordeel waardoor ik voorzie dat sportende dames minder snel gebruik zullen willen maken van onze faciliteiten in de avonduren.

 

Ik heb zojuist te horen gekregen dat de verhuurders niet in de breakoptie tegemoed willen komen en het voorgestelde per 01 januari 2012 in willen laten gaan en dus contract tot 31 maart 2017.

 

In hoeverre kan ik nog handelen? In mijn optiek was de onderhandfeling nog niet beklonken en dus zou ik onder het contract uit moeten kunnen komen....

 

Alvast bedankt voor jullie inzet.

 

MVG R.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

0 antwoorden op deze vraag

Er zijn nog geen antwoorden op deze vraag

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 192 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.