• 0

Export buiten EU T&T

Hallo forumleden,

 

Ik verkoop diverse dingen via Ebay die het merendeel van de keren wel in een envellope passen maar af en toe ook een pakket.

Het gaat om zo een 150-300 verzendingen per jaar naar veelal de USA, Engeland en Duitsland.

Alles wordt betaald via paypal, het grote probleem waar ik nu echter tegenaan loop is dat er toch diverse mensen zijn die nu een ''loophole'' hebben ontdekt. Namelijk dat wanneer ik onverzekerd/on aangetekend verzend ik geen track en trace nummer heb wat er in resulteerd dat ik bij paypal-claims nooit kan bewijzen dat ik iets verzonden heb. Gewone bonnetjes van afschrijvingen bij postkantoren zijn niets waard daar er nooit bewezen kan worden dat het ook om juist dat pakket gaat.

Iedereen kan dus gewoon zeggen dat ze niets ontvangen hebben en bij paypal een terugboeking eisen, al wat ik kan doen is toekijken.

Track en trace nummers krijg je bij PostNL(tnt/ptt/tgp w/e) alleen als je bereid bent om 16,15!!! te betalen voor een brief (aangetekend dus). Dit bedrag is soms zelfs gelijk aan de waarde van het product zelf.

Bij pakketten krijg je er altijd een, al begint dat bij 17.10 euro.

Mensen zijn vaak niet bereid om zoveel verzendkosten te betalen en wijken dan gewoon uit naar een ander of ze bieden bijna niets voor mijn producten.

 

Mijn vraag dus, hoe/waar krijg je zo goedkoop mogelijk T&T nummers voor (buiten) Europa?

Engels brieven ontvang ik soms al voor 2pond met tracking nummer, waarom kan het daar wel?

 

Mvg,

Tom

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

0 antwoorden op deze vraag

Er zijn nog geen antwoorden op deze vraag

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 366 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.