Graag zou ik jullie advies willen over het volgende geval.
Ter bevestiging van een mondelinge opdracht tot engineering en bouw van een machine heb ik aan mijn relatie een getekende orderbevestiging gestuurd. De contactpersoon heeft deze ook getekend retour gestuurd.
Omdat zijn afdelingshoofd op vakantie was en dus niet zelf kon tekenen, heeft de contactpersoon telefonisch overleg gehad. Dat stond ook vermeld bij de handtekening met i.o. “naam” erbij.
Een week of twee later, kwam het afdelingshoofd terug van vakantie en was deze het bij nader inzien niet eens met de betalingsvoorwaarden. Kennelijk hadden zij dit betalingsdeel niet overlegd of niet gezien.
De inmiddels gestuurde aanbetalingsfactuur vond men te hoog (50% van de opdrachtsom) en deze werd dan ook niet betaald. In overleg hebben we besloten om de opdracht in twee delen te splitsen, een engineeringsdeel met maandelijkse facturen richting opdrachtgever en een realisatiedeel (inkoop, aanmaak onderdelen en montage) waarover we na afloop van de engineeringsfase werd er een go/no-go moment bepaald en zouden we besluiten wie dat zou gaan doen, mijn opdrachtgever of wij of eventueel een derde partij. Deze laatste afspraken zijn niet schriftelijk bevestigd.
Vraag: is deze orderbevestiging met daarin verkeerde betalingsvoorwaarden en zonder de aanbetaling geldig?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
jlnsol
jlnsol
Graag zou ik jullie advies willen over het volgende geval.
Ter bevestiging van een mondelinge opdracht tot engineering en bouw van een machine heb ik aan mijn relatie een getekende orderbevestiging gestuurd. De contactpersoon heeft deze ook getekend retour gestuurd.
Omdat zijn afdelingshoofd op vakantie was en dus niet zelf kon tekenen, heeft de contactpersoon telefonisch overleg gehad. Dat stond ook vermeld bij de handtekening met i.o. “naam” erbij.
Een week of twee later, kwam het afdelingshoofd terug van vakantie en was deze het bij nader inzien niet eens met de betalingsvoorwaarden. Kennelijk hadden zij dit betalingsdeel niet overlegd of niet gezien.
De inmiddels gestuurde aanbetalingsfactuur vond men te hoog (50% van de opdrachtsom) en deze werd dan ook niet betaald. In overleg hebben we besloten om de opdracht in twee delen te splitsen, een engineeringsdeel met maandelijkse facturen richting opdrachtgever en een realisatiedeel (inkoop, aanmaak onderdelen en montage) waarover we na afloop van de engineeringsfase werd er een go/no-go moment bepaald en zouden we besluiten wie dat zou gaan doen, mijn opdrachtgever of wij of eventueel een derde partij. Deze laatste afspraken zijn niet schriftelijk bevestigd.
Vraag: is deze orderbevestiging met daarin verkeerde betalingsvoorwaarden en zonder de aanbetaling geldig?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/34462-vraag-over-opdrachtbevestiging/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
5 antwoorden op deze vraag