• 0

Nu bedrijf starten in Europa, maar wil later emigreren naar Singapore

Beste mensen,

 

Ik heb een SAAS product ('Software as a Service', een online dienst die in abonnementsvorm wordt afgenomen) ontwikkeld. Ik ben inmiddels zo ver dat ik klaar ben om live te gaan.

 

Nu is mijn plan om het bedrijf te starten, de eerste paar maanden de startup in Nederland en Europa te promoten, om in een later stadium (bijvoorbeeld na 6 maanden) te emigreren naar Singapore.

 

Dit biedt echter zo veel mogelijkheden wat betreft bedrijfsoprichting, dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Dit zijn de gegevens:

 

Ik heb een vestiging in Europa nodig omdat:

[*]Het (Nederlands) bedrijf dat de betalingen verwerkt, werkt alleen samen met Europese bedrijven

[*]Als ik de dienst vanuit een Europees land aan Europese consumenten lever, kan ik in dat vestigingsland alle Europees geheven BTW afdragen. Een BTW nummer is bovendien handig in het zaken doen met Europese bedrijven.

 

Ik heb (uiteindelijk) een vestiging in Singapore nodig omdat:

[*]Alleen een goedlopend bedrijf kan werkvisa aanvragen voor goed opgeleide werknemers (ik dus). Zonder goedlopend bedrijf kan ik uberhaupt niet emigreren, en qua opleidingen zit ik prima, dus ik geef mezelf een goede kans dat een visumaanvraag geaccepteerd gaat worden (dat risico ben ik bereid te lopen).

 

Ik probeer een complexe constructie in Singapore te voorkomen voor de tijd dat ik in Nederland zit (nominee director, mogelijk inschrijving bij KVK verplicht, notaris, bankgarantie etc), maar tegelijkertijd wil ik over 6 maanden ook niet zitten met een constructie die de emigratie juist weer in de weg zit.

 

Dat is eigenlijk de kern: welke constructie raden jullie aan waarmee ik zonder te veel moeite na 5, 6 of 7 maanden kan emigreren en mijn werk voortzet vanuit de vesting in Singapore (dat in mijn visum voorziet en dan qua werk dus ook de hoofdvestiging is).

 

Ten slotte heb ik de voorkeur voor de meest simpele en overzichtelijke oplossing (voor zover mogelijk :-)). Het maakt me niet uit dat ik dan wat meer belasting betaal of op een bepaald moment wat meer papieren moet opsturen oid.

 

Ik heb geprobeerd het berichtje niet te lang te maken, maar als er meer info nodig is, laat het me weten en ik geef het graag!!

 

Bedankt!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

0 antwoorden op deze vraag

Er zijn nog geen antwoorden op deze vraag

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 150 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.