• 0

Productievoorwaarden opstellen - hoe?

Goedenavond,

 

Ik heb alweer bijna een jaar een eigen boxershortlijn. De eerste collectie is al een tijdje geleden geproduceerd. Nu de 2de collectie op de stoep staat, wil ik mezelf indekken voor productievertraging en fouten. Hiervoor wil ik een contract met het productiebedrijf opstellen waarin fouten en vertraging afgedekt worden. Ik merk dat het lastig is om duidelijke en reële eisen te stellen, en nog belangrijker hoe dek ik mij goed in?

 

Het idee is om weer een aantal verschillende modellen te laten maken met allemaal, eigen specifieke kenmerken, en van unieke stoffen. Veel van de stoffen zijn niet meer verkrijgbaar omdat deze maar in kleine hoeveelheden worden geproduceerd. Het is voor de continuïteit van het bedrijf ontzettend belangrijk dat deze kenmerken en de opleverdatum nauwkeurig gevolgd worden.

 

Voorbeeld I (fictief):

De opleverdatum van de 2de collectie is 25 februari.

 

Consequentie bij het niet naleven van de opleverdatum: x aantal euro per dag boete.

 

Voorbeeld II (fictief):

Er is een verkeerde combinatie van stoffen gemaakt. Het gevolg is dat deze boxershorts niet verkocht kunnen worden.

 

Consequentie: vergoeding van de winkelwaarde.

 

Ik heb niks vergelijkbaars kunnen vinden op Higherlevel, ook omdat ik niet goed weet waar ik naar moet zoeken. Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.

 

Alvast bedankt,

 

Groet,

 

Thijs

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

0 antwoorden op deze vraag

Er zijn nog geen antwoorden op deze vraag

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 66 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.