• 0

Kosten visitekaartjes

Een bedrijf heeft visitekaartjes nodig, nu vroeg ik mij af wat daarvan de kosten zouden zijn. Ik ontwikkel ze zelf en lever ze digitaal aan. (Photoshop/Illustrator) De enige kosten die ik dus heb zijn de drukkosten, want zelf printen vind ik onprofessioneel.

Nu heb ik daarvoor 2 digitale drukkers voor benaderd en die hanteerden de volgende prijzen:

 

De 1e:

enkelzijdig fullcolour:

- 250 stuks Euro 93,-

- elke 100 stuks meer + Euro 5,-

dubbelzijdig fullcolour:

- 250 stuks Euro 103,-

- elke 100 stuks meer + Euro 10,-

De 2e:

Visitekaartjes van 55 x 85 mm in kleur op 250 gr/m2 MC papier:

100 st. 37,25 euro

250 st. 71,85 euro

500 st. 129,25 euro

 

Zijn dit een beetje normale prijzen of is dit erg duur?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik geef je gelijk, het grote nadeel met offset is dat je met kleine oplagen duur uit bent. Maar toch weegt het nadeel naar mijn idee niet op tegen de voordelen die het biedt ( nee ik ben zelf geen offsetdrukker hoor :) ) Het is zo dat hoe hoger de oplage wordt, hoe goedkoper offset is. Nadeel van offset is inderdaad het aanpassen of de opstartkosten. Zelf laat ik binnenkort vijfhonderd kaartjes voor mijn eigen bedrijf drukken, met twee verschillende namen. Nou dat kost je de kop ook niet, als je de tarieven bekijkt die ik eerder noemde.

 

En qua oplage. Ik laat het eerst bij tweehonderdvijftig of driehonderd kaartjes per persoon. Bij een tweede drukgang is vaak de inkt al aanwezig, zijn de platen er en eventuele films. Dus daar gaan dan geen bestel en productiekosten meer in zitten. Door vijfduizend kaartjes kom ik in mijn leven sowiezo niet heen, dus dan vind ik dat ook zonde van het geld.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb tijd gevonden om wat in te scannen. Ondanks dat dit met een hoge resolutie is gebeurd is het resultaat niet heel goed te merken. Maar hieronder het resultaat. Als je goed kijkt zie je bij het bovenste voorbeeld dat alles volvlak en totaal dekkend is gedrukt. Als je daarna kijkt bij het onderste voorbeeld zie je een groot verschil. Het blauwe gedeelte bestaat uit, op het oog goed zichtbare blauwe puntjes en vormt dus geen volvlak. Ook bij de lettertypjes is dit het geval. Onderstaand voorbeeld heeft gekartelde lettertypjes en de offset versie is strak.

 

dititaal-vs-offset.thumb.jpg.1c797f30bf53e7c20c2ffdc2598e2d23.jpg

Link naar reactie
  • 0

Offset is vaak inderdaad mooier, al hangt het ook wel van de manier van aanpak af. Als je iets drukt in een spotkleur zit je inderdaad niet met 'puntjes' als gevolg van rastering (danwel het printen van gekleurde pixels). Wanneer je iets full-color wilt weergeven heeft drukken hetzelfde probleem. Bij kaartjes is het echter vaak zo dat er maar 1 of 2 kleuren gedrukt worden, en dan is offset duidelijk in het voordeel.

 

Overigens heb ik wel het idee dat digitaaldruk zich nog steeds ontwikkelt, hogere resoluties, betere pigmenten etc... dus wat dat betreft is het wel belangrijk alleen te vergelijken met de meest recente techniek.

 

Link naar reactie
  • 0

Het is zo dat het witpunt van offset veel lager lager ligt dan bij offset. De kleinste punt in digitaal is lang niet zo klein als bij offset. Bij offset zijn de puntjes dus veel moeilijker te onderscheiden, terwijl ze bij digitaal met het blote oog nog te zien zijn. Ik geef je inderdaad wel gelijk dat je alleen kan vergelijken met de laatste techniek, dat is niet helemaal het geval hier, maar de kaartjes zijn denk ik een maand of 2 oud (?) De laatste ontwikkelingen voor digitaaldruk heb ik niet echt gevolgd, maar wat ik zelf het beste vind is van beiden een aantal voorbeelden op te vragen.

Ben je tevreden met digitaal, en wegen de nadelen niet op tegen het prijsvoordeel voor je, dan kies je digitaal.

Wil je beter kwaliteit en hecht je niet veel waarde aan een hogere prijs, omdat offset duurder is, dan kies je offset.

 

Zo, volgens mij heb ik de offset industrie nu wel genoeg gepromoot :-X

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 174 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.