• 0

Auto op NL-kenteken voor zaak in België?

Dag Allemaal:

Weet iemand: Ik woon in België. ik heb een éénmanszaak, gevestigd in België, praktiserend in Nederland.

Kan ik in deze constructie een auto, met een Nederlands kenteken, op mijn zaak zetten?

Bij voorbaat bedankt voor jullie reacties, Peter

 

 

[kopregel aangepast- mod]

Peter

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik ben terug naar de basis gegaan; de site van de belastingdienst;

 

[b]Buitenlandse belastingplichtigen[/b]

Zowel buitenlandse lichamen als buitenlandse particulieren kunnen in Nederland belastingplichtig zijn.

 

Buitenlandse lichamen

De vennootschappen moeten in Nederland vennootschapsbelasting betalen voor:

 

belastbare winst uit een Nederlandse onderneming, bijvoorbeeld een onderneming gedreven met een in Nederland gelegen vaste inrichting;

belastbaar inkomen uit aanmerkelijk belang in een in Nederland gevestigde vennootschap.

Buitenlandse particulieren

Bij buitenlandse particulieren gaat het om natuurlijke personen die in het buitenland wonen, maar wel in of vanuit Nederland inkomsten hebben, zoals grensarbeiders.Over het inkomen dat een directe relatie heeft met het Nederlandse grondgebied, moeten zij inkomstenbelasting betalen. Dit geldt voor onderstaande inkomsten:

Belastbaar inkomen uit werk en woning in Nederland

Hieronder vallen onder meer:

belastbare winst uit een onderneming met een vaste inrichting (vestiging) of een vaste vertegenwoordiger in Nederland (Nederlandse onderneming);

belastbare loon voor in Nederland verrichtte arbeid;

belastbaar resultaat uit overige werkzaamheden in Nederland (bijvoorbeeld freelance);

periodieke uitkeringen of verstrekkingen:

uit een pensioenregeling waarvoor een Nederlandse onderneming premies heeft betaald;

als de premie daarvoor in Nederland is afgetrokken van de belasting;

de rechten op periodieke uitkeringen of verstrekkingen van publiekrechtelijke aard (zoals een uitkering op grond van de Uitkeringswet KNIL-beroepsmilitairen) van of namens een Nederlandse publiekrechtelijke rechtspersoon (zoals het Rijk, provincies en gemeenten);

Belastbaar inkomen uit aanmerkelijk belang in een in Nederland gevestigde vennootschap.

Belastbaar inkomen uit sparen en beleggen in Nederland.

Hiervoor kijkt de Belastingdienst naar het netto vermogen in Nederland. Dit zijn de bezittingen min de schulden in verband met die bezittingen. Bezittingen in Nederland zijn bijvoorbeeld in Nederland gelegen onroerende zaken of rechten die direct of indirect betrekking hebben op in Nederland gelegen onroerende zaken.

 

Nog kort even mijn situatie; ik woon in BE. Ik heb mijn freelance inkomen uit NL;

Hieruit maak ik toch op, dat ik kan kiezen om NL belastingplichtig te zijn en in Nederland belasting te betalen over mijn wereldinkomen. Ik heet dan buitenlands belastingplichtig te zijn.

Peter

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 140 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.