• 0

Aanschaf pand als vennoot van VOF, met uittredende partner in het vooruitzicht

Beste deskundigen,

 

 

De situatie is dat ik in een VOF zit met 1 vennoot, die met een 3/4 jaar zijn activiteiten binnen ons bedrijf wil beëindigen.

Tot op heden (reeds 8 jaar) is de samenwerking altijd prima verlopen, hem interesseert echter het werk niet echt meer, hij wil iets anders gaan doen.

 

We hebben momenteel een huur-contract dat met 3/4 jaar afloopt, daarna stapt hij uit de vof.

 

Aangezien ik het bedrijf wil voortzetten (klein vraagje tussendoor; neem aan dat de VOF dan automatisch overgaat in een eenmanszaak?), zal ik zijn deel in de bedrijfsvoorraad en middelen moeten overnemen. We hebben het daarover gehad en een planning gemaakt. We hebben beide alle vertrouwen dat we elkaar volgend jaar nog de hand willen schudden :).

 

Enfin, nu wil ik een bedrijfspand aanschaffen (dat enkel gebruikt wordt voor bedrijfsactiviteiten) echter is het me niet helemaal duidelijk hoe ik de btw op het pand kan terugvragen.

 

Ik neem aan dat het geen punt is een pand op mijn naam aan te schaffen (zonder dat daar direct m'n compagnon en de VOF bij betrokken worden) en de btw vervolgens terug te vragen. Please, correct me if i'm wrong.

 

Kan ik de btw op het pand terugvragen via de huidige VOF of moet ik een apart btw nummer aanvragen?

 

Alvast dank voor nuttige ondersteuning.

 

 

Met vriendelijke groet,

 

Pieter

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

0 antwoorden op deze vraag

Er zijn nog geen antwoorden op deze vraag

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 131 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.