• 0

Vrijgesteld van BTW, hoe zit dat met BTW over inkoop?

Beste forumleden,

 

Ik heb al heel wat tijd besteed aan het lezen van vele posts, maar helaas toch niet het antwoord op mijn vragen kunnen vinden. Wel veel andere zaken gevonden waar ik iets mee kon, waarvoor hartelijk dank!

 

Ik ben als ZZP'er werkzaam als ziekenverzorgende en heb de volgende 2 vragen:

 

1. Mijn diensten zijn vrijgesteld van BTW en ik kan BTW op inkopen derhalve niet terugvorderen. Zie ik het goed dat ik de in rekening gebrachte BTW aan mag merken als kosten en dus de inkoopfacturen inclusief BTW in mijn administratie mag verwerken?

 

2. Ik heb een eigen woning en een deel van de woning is in gebruik als bedrijfsruimte. De ruimte kan niet aangemerkt worden als zelfstandige ruimte (geen eigen opgang en geen eigen sanitaire voorzieningen). Op dit forum ben ik op diverse plaatsen hieraan gerelateerde vragen tegengekomen, maar toch is het me niet helemaal duidelijk. Kan ik een deel van de energiekosten en gebruik van de ruimte als kosten opvoeren in mijn administratie? Zo ja, kan ik deze kosten dan berekenen aan de hand van het aantal m3??

 

Ik wil eenieder alvast vooraf hartelijk danken voor zijn of haar reactie.

 

 

 

[titel verduidelijkt - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 89 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.