Wij(2 personen) zijn bezig met een bedrijf op te starten binnen de fitnessbranche. Hierbij willen wij graag 2 verschillende onderzoeksproducten verkopen aan fitnesscentra. Deze producten zijn; Klanttevredenheidsonderzoek en doelgroepanalyse. Het doel ,van dit onderzoeksproduct, is;
- Retentie verhogen bij de huidige fitnesscentra.
Uit ons onderzoek is gebleken dat fitnesscentra hier zeker behoefte aan hebben, mits dit voor de goede prijs in kaart wordt gebracht. Er zijn overigens al enkele onderzoeksproducten verkocht, maar het plan zelf hebben we nog niet op papier.
Momenteel zijn wij dus bezig met het opstellen van een businessplan en zijn wij aangekomen bij de financiën. Hierbij hebben we het promotiebudget opgesteld voor het eerste jaar. Echter, gekeken na de lange termijn vinden wij het lastig om het promotiebudget in te schatten. Heeft iemand hier een oplossing voor om dit realistisch in te schatten? Indien er rekening gehouden wordt met een omzetgericht promotiebudget, hoeveel % van de omzet(binnen de fitnessbranche) is hier dan realistisch voor?
Daarnaast vinden wij het lastig om de representatiekosten in te schatten. Wij waren het wel met elkaar eens dat dit bedrag in de loop der jaren toeneemt, aangezien we er vanuit gaan dat we, in de loop der jaren, steeds meer klanten hebben. Hebben jullie enig idee om hiervoor een realistisch bedrag in te schatten?
Indien jullie extra gegevens nodig hebben, vraag het gerust.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Fit4Bizz
Fit4Bizz
Goedemiddag,
Wij(2 personen) zijn bezig met een bedrijf op te starten binnen de fitnessbranche. Hierbij willen wij graag 2 verschillende onderzoeksproducten verkopen aan fitnesscentra. Deze producten zijn; Klanttevredenheidsonderzoek en doelgroepanalyse. Het doel ,van dit onderzoeksproduct, is;
- Retentie verhogen bij de huidige fitnesscentra.
Uit ons onderzoek is gebleken dat fitnesscentra hier zeker behoefte aan hebben, mits dit voor de goede prijs in kaart wordt gebracht. Er zijn overigens al enkele onderzoeksproducten verkocht, maar het plan zelf hebben we nog niet op papier.
Momenteel zijn wij dus bezig met het opstellen van een businessplan en zijn wij aangekomen bij de financiën. Hierbij hebben we het promotiebudget opgesteld voor het eerste jaar. Echter, gekeken na de lange termijn vinden wij het lastig om het promotiebudget in te schatten. Heeft iemand hier een oplossing voor om dit realistisch in te schatten? Indien er rekening gehouden wordt met een omzetgericht promotiebudget, hoeveel % van de omzet(binnen de fitnessbranche) is hier dan realistisch voor?
Daarnaast vinden wij het lastig om de representatiekosten in te schatten. Wij waren het wel met elkaar eens dat dit bedrag in de loop der jaren toeneemt, aangezien we er vanuit gaan dat we, in de loop der jaren, steeds meer klanten hebben. Hebben jullie enig idee om hiervoor een realistisch bedrag in te schatten?
Indien jullie extra gegevens nodig hebben, vraag het gerust.
Alvast bedankt
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/37044-promotiebudgetrepresentatiekosten-lange-termijn-vaststellen/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
0 antwoorden op deze vraag