• 0

fraude ?, misbruik buitenlands persoon, bv, accountant

Beste allemaal,

 

Ik weet niet of mijn vraag binnen het juiste forum onderwerp geplaatst is, indien dit niet het geval is vraag ik vriendelijk de betreffende moderator deze te verplaatsen.

 

Een buitenlandse vriendin van mij zit met een probleem waar ze graag vanaf wilt maar ze totaal geen idee heeft hoe dit op te lossen. Ook mij gaat dit een pet te ver, en ik hoop dat met de kennis en ervaring die hier aanwezig is ze een heel eind op weg geholpen kan worden. Wellicht dat er instanties voor zijn die dit op kunnen pakken dan hoor ik dat eveneens graag. Wel wil ik vragen alle vooroordelen, veroordelingen etc etc achterwege te laten en dit op niveau bespreekbaar houden. De situatie op dit moment was alles behalve perfect, en als je de taal ook nog niets een vaardig bent en compleet iets anders voorgeschoteld krijgt, wordt het moeilijk om alles te begrijpen.

 

Laten we het verhaal makkelijk maken, Persoon A is de nederlandse man, Persoon B is een aziatische dame.

 

Persoon B is met een mooi lokkertje naar nederland gekomen naar Persoon A. Persoon B wist op dat moment niet dat Persoon A verwikkeld was in een faillissements procedure. Het betreffende faillissement is dan ook uitgesproken en Persoon B zal 5 jaar op de blaren moeten zitten. Echter heeft Persoon A Persoon B mooi voor het karretje weten te spannen en daarmee een nieuwe holding met werkmaatschappij op weten te zetten. Het salaris van Persoon A wordt weggeschoven in de BV's. De huur van auto, motor, huis staat op naam van Persoon B evenals de twee bv's. Nu moet hier wel opgemerkt worden dat er geen schulden zijn binnen de twee bv's en er een positief kapitaal aanwezig is. Persoon A heeft daarbij een complete volmacht over de BV en ook beschikking tot de bijhorende bank account(s). Nu is deze relatie ongeveer een half jaar geleden beëindigd, met groot ongenoegen van Persoon A. Tenslotte is Persoon B die de uitstekende kruiwagen was nu weggegaan. Na een half jaar bedreigingen is Persoon B hier dus helemaal klaar mee, en wilt compleet af van het verhaal.

 

De betreffende accountant die beide bv's in beheer heeft weet precies hoe de vork in de steel zit, en neemt daarbij ook Persoon A in bescherming door Persoon B geen informatie te verstrekken in welke vorm dan ook. Dit is vreemd aangezien Persoon B compleet eigendom is van beide BV's.

 

De vraag in deze, in welke stappen kan dit probleem opgelost worden.

 

De volgende punten zijn aan de orde:

 

 

[*]Het afwikkelen van de bv's, is het mogelijk dit zonder instemming van de huidige accountant bij een andere accountant onder te brengen ?

[*]Complete volmacht van Persoon A te ontzeggen, geen tekenbevoegdheid binnen de bv, blokkeren van bank accounts ?

[*]Opzeggen van de huurwoning, hoe zit het op moment Persoon A niet vrijwillig wilt vertrekken ?

[*]Zowel de auto als de motor de deur uit, inclusief bijhorende verzekeringen. Hoe dit te doen zonder het in handen hebben van de betreffende papieren ondanks ze op naam staan ?

[*] kortom complete afwikkeling waarbij alles maar dan ook alles van Persoons B naam af komt.

 

Ook vraag ik mij af, of de betreffende accountant in welke vorm dan ook een berisping aan zijn broek kan krijgen ? Deze accountant weet precies hoe de vork in de steel zit, en doet hier vrolijk aan mij waarbij Persoon B dus in feite mooi misbruikt wordt terwijl dit nog gaande is ondanks de relatie verbroken is.

 

Wie o wie kan haar op weg helpen dit probleem op te lossen, of in ieder geval op weg te helpen.

 

Alvast bedankt !

 

// edit Persoon B is op moment van schrijven niet meer aanwezig in nederland of europa.

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Na een half jaar bedreigingen is Persoon B hier dus helemaal klaar mee, en wilt compleet af van het verhaal.

 

Voor haar is het verhaal dan toch al klaar?

 

De relatie is over, echter wil ze nu ook nog af van alle rompslomp (juridisch) die hier achter gebleven is.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wie is er online?
    1 lid, 257 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.