• 0

start webshop in buitenland kinderspullen

Ik ben woonachtig in Italie en wil hier een webshop beginnen met kinderproducten vanuit Nederland. Het betreft bv kinderkleding, knuffelbeesten (met en zonder naambedrukking), houten speelkisten die ik zelf kan verven, decoratie voor kinderkamer, enz.

Nu heb ik al vele avonden achter mijn computer gezeten om informatie te winnen, maar toch zit ik nog met een paar vragen. Graag zou ik wat informatie/hulp willen vragen bij ondernemers die reeds een webshop in deze branch hebben.

1. Ik heb een lijst met leveranciers gevonden, maar ben niet helemaal tevreden over het aanbod/prijs, Heeft iemand een tip voor mij? Voornamelijk voor de houten kisten en onbedrukte kinderkleding.

2. Weet iemand een adres waar ze snel textiel bedrukken in Nederland of anders een betaalbare oplossing om het zelf te doen?

2. Ik heb al iemand gevonden die voor mij de webshop wilt gaan maken. Wie heeft de beste ervaring met welk betaalsysteem?

3. Heeft iemand ervaring met het starten van een webshop in het buitenland en heeft nog wat tips & trucs voor mij?

 

Alvast heel erg bedankt

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

 

Goedemorgen Christina,

 

Ik ben woonachtig in Italie.

1. Ik heb een lijst met leveranciers gevonden, maar ben niet helemaal tevreden over het aanbod/prijs, Heeft iemand een tip voor mij? Voornamelijk voor de houten kisten en onbedrukte kinderkleding.

 

 

Je kan een poging wagen te gaan onderhandelen over de inkoopprijs. Ik denk dat de meeste prijzen redelijk vast liggen,zeker als je kleinere aantallen inkoopt. Je zoektocht naar andere,wellicht wat verder weg, leveranciers zal nog even moeten doorgaan.

 

 

2. Weet iemand een adres waar ze snel textiel bedrukken in Nederland of anders een betaalbare oplossing om het zelf te doen?

 

 

Is dat wel zo slim en efficiënt om dat in NL te laten doen? Er zijn vast wel bedrijven in Italie die dat doen,lijkt me goedkoper dan alles te moeten gaan importeren. Mocht je echt in NL dit willen laten doen dan zijn er op Google echt tientallen bedrijven te vinden die dit voor je kunnen doen.

 

 

2. Ik heb al iemand gevonden die voor mij de webshop wilt gaan maken. Wie heeft de beste ervaring met welk betaalsysteem?

 

 

Heeft de webshopbouwer geen voorkeur? Vaak werken zij graag met een bepaald pakket. Zelf maak ik gebruik van Targetpay. Naar alle tevredenheid.

 

Ik denk dat het voornamelijk belangrijk is dat je onderzoekt welke betaaloptie's er gebruikelijk zijn in Italie. Zorg dat je dan een PSP vindt die al die optie's kan aanbieden. Je zal bv niets hebben aan Ideal als je geen verkoop in NL doet.

 

 

3. Heeft iemand ervaring met het starten van een webshop in het buitenland en heeft nog wat tips & trucs voor mij?

 

 

 

Geen ervaring met een webshop in het buitenland nog. Wel in NL. Het is geweldig om te doen,maar ook frustreren. Ik, en jij ook denk ik, ben een newbie op online verkoop gebied. Ik heb zoveel geleerd de laatste maanden en helaas weet ik denk ik pas 3% van wat er te leren is.

 

Onderschat niet het werk wat je moet doen om enigzins vindbaar te worden,om je site anders te laten zijn dan al die andere 3237264 webshops in je branche. Wees onderscheidend,lees alles over vindbaarheid op Google en praat daarover VOOR dat je begint met bouwen met je webshopbouwer.

 

 

Succes!

 

Danny

 

 

Link naar reactie
  • 0

Hallo Danny,

 

Dankjewel voor je antwoorden.

Het bedrukken van textiel wil ik niet in Nederland doen, maar in Italie of zelf doen. Echter, ik ben me aan het orienteren waar het voordeliger is om bv zo'n machine aan te schaffen en waar ik deze informatie kan vinden.

Ik zou graag producten van nederland in Italie bedrukken met bv een naam. Wegshops zijn nog niet van de grind in Italie, dus daar kan ik een kleine voorsprong mee maken, Tevens wilik ij onderscheiden met de producten vanuit Nederland, die in mijn ogen frisser en vrolijker uitzien dan de producten verkrijgbaar in Italie.

 

Wat betreft het betaalsysteem, in Italie is het gebruikelijk om alles via Paypal te doen. Ik weet niet of dit verstandig is, aangezien zij als tussenpersoon fungeren en waarschijnlijk daar een fee voor vragen. Mijn webbouwer gaf IDEAL aan, maar dat is niet mogelijk in Italie (is een nedelands systeem). Vandaar dat ik wilde weten of iemand goede ervaringen heeft met een ander systeem.

 

Ik ben mij er zeer bewust van dat dit een " nieuwe wereld" voor mij wordt, maar ik heb er heel veel zin in en zal er voor 200% voor gaan. Ik zal waarschijnlijk nog veel beginnersfouten maken, maar hoop dat mijn leerweg kort zal zijn :-)

 

Jij ook veel succes met je webshop!!

Link naar reactie
  • 0

 

Het bedrukken van textiel wil ik niet in Nederland doen, maar in Italie of zelf doen. Echter, ik ben me aan het orienteren waar het voordeliger is om bv zo'n machine aan te schaffen en waar ik deze informatie kan vinden.

Ik zou graag producten van nederland in Italie bedrukken met bv een naam. Wegshops zijn nog niet van de grind in Italie, dus daar kan ik een kleine voorsprong mee maken, Tevens wilik ij onderscheiden met de producten vanuit Nederland, die in mijn ogen frisser en vrolijker uitzien dan de producten verkrijgbaar in Italie.

 

 

 

Je hebt http://www.transferpersen.nl/ en ook nog wel tientallen andere sites waar je dit soort apparatuur kan kopen. Kijk ook naar gebruikte,scheelt aanzienlijk.

 

 

Paypal vraagt, net als alle andere betaalopties, een fee per transactie.

 

Danny

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 191 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.