• 0

Tips bij fabriek kleding produceren, ook grote maten

Hallo,

 

Ben bezig met een kledinglijn aan het opstarten waardoor ik op zoek ben naar een goede fabriek.

Graag ontvang ik tips/adviezen van mensen die ervaring hebben of weten waar ik beste kan kijken voor een fabriek in buitenland om kleding te laten produceren.

 

Tevens is belangrijk om aan te geven dat fabriek uiteraard goede kwaliteit moet hebben maar liefst ook ervaring met wat grotere maten( mt 44/46/50) en gaat om vrouwen kleding.

 

Ik google zelf heel wat af en vind het behoorlijk lastig.

 

Alle adviezen etc zijn van harte welkom!

 

Groet,

 

Sarina

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hallo Sarina,

 

Er zijn al een hoop topics langsgekomen met goede tips om fabrieken te zoeken. Wat betreft kwaliteit, de meeste fabrieken kunnen verschillende levels kwaliteit leveren. Je moet er alleen zelf ontzettend goed op letten en het kost natuurlijk meer omdat het meer tijd kost. Grote maten is denk ik niet zo'n probleem als jij maar de juiste patronen aanmaakt.

 

Succes!

 

Groet,

 

Thijs

Link naar reactie
  • 0

Hallo Thijs!

 

Heb gekeken via zoekmachine en kon 1 link vinden van een tip van een medeforummer maar kennelijk met mijn neus gekeken? Ga het nogmaals doen!

 

Ik hoopte via deze forum al mensen te mogen leren kennen die al ervaring hebben met kleding te laten produceren in buitenland en die hen kennis wellicht willen delen.

IVM dat er zoveel fabrieken zijn die zoveel slechte kwaliteit hebben, ben echt op zoek naar kwaliteit als Josh Veldhuizen, Glamorous, Supertrash.

Dat is echt heel erg moeilijk te vinden is mijn ontdekking.

 

Bedankt!

 

Sarina

 

Link naar reactie
  • 1

Als je alleen op zoek bent naar een fabriek kunnen we je niet helpen denk ik. Er zijn o veel fabrieken met net zoveel mogelijkheden. Elke fabriek heeft andere kwaliteiten en tekortkomingen. Als je een gehele lijn wilt uitbrengen zal je meerdere fabrieken nodig hebben,er is niet 1 fabriek die alles kan maken.

 

Je wilt een hele lijn gaan maken lees ik. Heb je enig idee welke financiering je nodig hebt om een hele lijn uit te brengen? Vertel eens wat meer wat je al gedaan hebt.

 

 

 

Ik ben alsvolgt te werk gegaan bij een redelijk simpel product als sokken met het vinden van een fabrikant:

 

Ik heb op www.alibaba.com in totaal 110 fabrikanten een mail gestuurd met wat standaard vragen . Vragen zoals :

 

Fabrikant of agent

minimale order in aantallen

sample mogelijkheden

mogelijkheden bezoeken fabriek (niet dat ik dat ga doen maar als ze ja zeggen heb ik er meer vertrouwen in)

Foto's van reeds gemaakte stukken

prijzen

 

Hier heb ik 48 reacties op gekregen en vond ik er 12 professioneel genoeg om er een sample op te vragen. Ik heb een sok opgestuurd naar al deze fabrieken en gevraagd om een sample te maken. Hier hebben er 7 gehoor aangegeven . Ik heb wel de verzendkosten moeten betalen naar Nederland. De samples waren overal gratis.

 

Van deze 7 ben ik er over 2 tevreden. Richt je dus absoluut niet op een klein aantal leveranciers maar ga aan de slag met mailen met meerdere partijen.

 

 

Hier een forum van Fashionunited,waar je veel info kan vinden en waar er ook leveranciers te vinden zijn.

 

Hier een site ,Alibaba, waar je wereldwijd fabrikanten kan vinden. Er zit veel troep tussen dus er gaat flink wat tijd in zitten om het kaf van het koren te scheiden.

 

 

Danny

 

 

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

Ik heb alibaba.com ook gekeken en heel veel reacties verstuurd.

 

Wat ik al heb gedaan, plan geschreven en ook financieel en hoop met informatie van fabrieken alsnog mijn financiele plan extra te onderbouwen.

Dan heb je toch beter inzicht erover, helemaal zoals je al aangeeft dat je meerdere fabrieken nodig hebt en dat is waar ik behoorlijk nu spaak loop.

Vind dat wel een heftig gedeelte zeg maar.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Zoals aangegeven, ik kan echt geen fabrikant vinden die betrouwbaar is en met kwaliteit als Supertrash, Josh V.. en dan heb ik het puur echt over de kleding.

Vind verschrikkelijk moeilijk om een goede te vinden, ik google me kapot etc.. vandaar dat ik uit sort of wanhoop hier een bericht plaatste.

Link naar reactie
  • 0

Zoals aangegeven, ik kan echt geen fabrikant vinden die betrouwbaar is en met kwaliteit als Supertrash, Josh V.. en dan heb ik het puur echt over de kleding.

Vind verschrikkelijk moeilijk om een goede te vinden, ik google me kapot etc.. vandaar dat ik uit sort of wanhoop hier een bericht plaatste.

 

Forget Google, Go Go Ryanair!

 

 

Boek over 3 weken een ticket naar Portugal.Kost je 70 euries voor een retour. Honderden fabrieken die je kan bezoeken. heb je veel meer aan dan Google. Je leert er ook nog eens veel van!

 

Ik weet niet waar je vandaan komt maar je bent altijd welkom een keer te komen brainstormen. Je moet het niet voor de koffie doen want die is niet te zuipen bij ons...

 

Succes.

 

Danny

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 175 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.