• 0

Gestolen product

Hallo,

 

Ik ben een ondernemer die al 2,5 jaar actief bezig is.

Ik heb een klein computer winkel. Ik hou me vaak bezig met licenties en het leveren van support aan bedrijven.

 

Gisteren is er iets overkomen wat ik niet leuk vond.

 

Er kwam een klant aan met een laptop. Hij wilt hem graag verkopen.

Het leek me wel interessant, dus heb hem ingekocht. Gisteravond kreeg ik bezoek van de Politie. Laptop was blijkbaar gestolen.

Normaal als ik iets inkoop via marktplaats of een ander site, print ik netjes de advertentie en noteer ik de gegevens van de eigenaar om me zelf te dekken tegen dit soort verhalen. Nu het gaat om een directe inkoop (buiten de site).

 

Politie heeft nu de laptop in beslag genomen en een verdere onderzoek ingesteld.

 

Mijn vraag is wat nu?

 

Politie vroeg om een legitimatie van de "verkoper" maar zover ik me kan herinneren moet dat pas na een bepaald bedrag. Ik heb me zelf suf gezocht op google maar kon niks vinden.

Er staat alleen iets op van inkoop bij metaal, zoals oud ijzer en koper.

Nu is het niet echt een groot bedrag en een ook niet een splinter nieuwe laptop maar was wel een laptop die 3 jaar oud was.

Als het ging om een laptop van 2 maanden oud en het kost €50 dan weet ik 10000000% zeker dat het gestolen is maar dit was een laptop die ze op marktplaats ook aanbieden voor paar tientjes meer dan denk je niet meteen aan gestolen product.

 

Waar kan ik de tekst vinden wat door de overheid is gepubliceerd m.b.t. het legitimeren bij inkoop van computer en/of spullen etc.

 

Graag zie ik jullie reactie's tegemoet.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Ide politie moet wel 100% zeker weten dat het onderwerp aan de rechtmatige eigenaar toehoort. Bij mij is eens een PB ( Mod edit: PocketBook?) gestolen en daarna moest de dief schriftelijk afstand doen anders had ik hem niet terug gekregen. Er staan honderden laptops te koop. Misschien heeft de eigenaar hem herkend want ik geloof er niks van dat de politie vanuit zichzelf de marktplaats zit af te speuren.

 

 

 

Nee mod. PB staat voor Powerbook. ;)

Link naar reactie
  • 0

Beste Omersari,

 

Graag wil ik je wijzen op Opkopersregister bij handel in gebruikte en ongeregelde goederen. Her en der is het al in dit draadje genoemd. In de link vind je verwijzingen naar wetsteksten en een voorbeeld van een opkopersregister.

 

Overigens geldt dat iedereen van 14 jaar en ouder zich moet kunnen identificeren, er geldt immers een identificatieplicht in NL.

 

Groet, Nynke

RVO.nl/Antwoord voor bedrijven informeert ondernemers over wetten, regels en subsidies. Zij werkt samen met Ondernemersplein.nl en andere (overheids)partners.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 152 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.