• 0

Verdeling van aandelen

De vraag is als volgt:

Stel je hebt een idee en hebt het plan (bijna) uitgewerkt. het betreft een business welke in het buitenland reeds succesvol is. De buitenlandse firma heeft door dit succes geen oog voor Nederland met haar specifieke problemen (regelgeving etc.).

Het idee is om het concept te kopieren met gebruikmaking van een deel van de reeds in het buitenland gedane ontwikkeling. Dit zou goed kunnen door aansluiting te zoeken bij deze buitenlandse firma (gebruiken van merknaam bijv.).

Laten we zeggen dat er ca. 5M€ nodig is om te starten en ik heb eigenlijk niet of nauwelijks eigen kapitaal behalve het plan en de tijd om er in te stoppen. Tevens ben ik bereid om hiervoor mijn goed betaalde vaste baan op te geven.

Wellicht is de buitenlandse firma (in familiehanden) best in staat dit geld op te hoesten.

Een idee van mij zou zijn om hiervoor een investering (aandelen) te vragen van 500k€ en een achtergestelde lening van 4,5M€.

Zou dit acceptable zijn?

Zo nee, waarom niet en wat dan wel?

Zo ja, welk percentage van de aandelen zou je hiervoor het best kunnen aanbieden.

De moedermaatschappij is waarschijnlijk niet geïnteresseerd om er nog andere investeerdeers bij te hebben.

Nog een aantal andere grove inschattingen zijn dat er in de eerste twee jaren geen echte sales zal plaatsvinden en dat na 5 a 6 jaar de omzet ca. 50M€ zou kunnen zijn.

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 131 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.