• 0

Loondienst + Freelance contract

Hallo allemaal,

 

Ik werk nu 4 dagen per weerk sinds een maand als freelancer bij een IT bedrijf. Ik heb een opdracht voor 3 maanden. Nu willen ze me in loondienst nemen. Op zich ben ik geinteresseerd, alleen wil ik de fiscale ondernemers voordelen (zelfstandigen aftrek, en nog 2 keer startersaftrek) niet mislopen. Het urencriterium geeft hierbij de doorslag.

 

Als ik 2 dagen bij hen in loondienst ga, en wekelijks nog 2 dagen als freelancer bij kom klussen, accepteerd de belastingdienst dat dan? Of zeggen ze na een bepaalde periode dat dat niet kan?

 

De bedoeling is dat ik 4 dagen per week bij ze ga werken, ik wil dus alleen nog een goede constructie bedenken. Ik wil mijn eigen internet bedrijfje nog wel aanhouden.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

In loondienst en als freelancer bij een en hetzelfde bedrijf zal de belastingdienst nooit goedkeuren als een zelfstandig ondernemersschap.

Immers als loondienster is er sprake van een gezagsrelatie die niet plotseling komt te vervallen als je daar dezelfde werkzaamheden als freelancer doet.!

Egbert Punter

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

Ik ben net nieuw hier enn liep dus tegen jou vraag op.

Wellicht dat jij me iets verder kunt helpen?

Ook ik ben van plan om als freelance aan de slag te gaan. Weet jij mischien iets waar ik meer informatie kan vinden? Waar moet ik allemaal rekening mee houden?

Meervoud van Lef is Leven

Link naar reactie
  • 0

Hoi Gotti,

 

Ik weet niet tegen wie je 't had, maar ik neem aan tegen mij. Ik heb zelf niet al te veel moeite genomen om e.e.a. goed uit te zoeken omdat de freelance opdracht me in de schoot werd geworpen. Een vriend van me heeft me daar binnengehaald. De opdrachtgever bood me (nadat we uurtarief en aantal te werken uren per week hadden afgesproken) een contract/opdracht aan voor 3 maanden. Na 1 maand boden ze me een loondienstbaan aan.

 

Bedankt overigens, 2thePoint, voor de reactie. Ik had nog met de Betalingsdienst (=anagram, lol) gebeld,en die bevestigen jouw verhaal. Dat 'truukje' gaat niet op.

 

gr.

Daan

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 127 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.