• 0

Opzet studievereniging

Ik ben 1ejaars student aan een hogeschool. Mijn studierichting is 'sociaal agogische opleidingen'.

 

Nu zit ik net 2 maanden op school, en wat mij meteen opvalt is dat er weinig contact is tussen 1e,2e,3e en 4e jaars. Hier wil ik snel verandering in brengen door een studievereniging op te starten.

 

Dit heeft schijnbaar nogal wat voeten in de aarde. Ik zou graag tips willen van mensen over welke stappen ik zeker weten moet nemen voordat het een beetje een geslaagd idee kan worden. Ik wil mij optimaal voorbereiden voordat ik het idee naar de buitenwereld draag.

 

Dus, heb je tips? Reageer dan snel alsjeblieft!

Stuur een mailtje naar

anja_the_blaat@hotmail.com of

anjavanhagen@hotmail.com

 

Thnx alvast!!! kus, Anja

*(¨`·.FIMBLES INC.·´¨)*

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Beste Anja,

 

Leuk dat je een studievereniging wilt beginnen! Mijn vriend heeft vorig jaar met wat anderen een studentenduikvereniging opgericht, ik denk dat het op heel wat punten vergelijkbaar is.

 

Wat hij daar over kon vertellen (je mag het zelf even 'vertalen' naar een studievereniging):

 

Wat je nodig hebt om een sportvereniging te beginnen:

- Een sport die nog niet bestaat op het sportcentrum (of er moet een reden zijn om een 2e vereniging te starten in diezelfde sport).

- Toekomstige leden: er moet interesse zijn en zonder leden is er geen vereniging

- Een bestuur. Dit is misschien belangrijker dan de leden. Als niemand de vereniging wil besturen kan je nog niets.

- Faciliteiten. Wij hadden bijvoorbeeld het zwembad nodig om te duiken, dit hebben wij in overleg met Jacques de Mooij geregeld. Een vast uurtje per week zorgt er ook voor dat de leden regelmatig komen en waarborgt de continuiteit.

- Statuten. We hebben zelf een concept gemaakt en dit door een notaris (op kosten van het sportcentrum) laten nakijken.