• 0

Opzet studievereniging

Ik ben 1ejaars student aan een hogeschool. Mijn studierichting is 'sociaal agogische opleidingen'.

 

Nu zit ik net 2 maanden op school, en wat mij meteen opvalt is dat er weinig contact is tussen 1e,2e,3e en 4e jaars. Hier wil ik snel verandering in brengen door een studievereniging op te starten.

 

Dit heeft schijnbaar nogal wat voeten in de aarde. Ik zou graag tips willen van mensen over welke stappen ik zeker weten moet nemen voordat het een beetje een geslaagd idee kan worden. Ik wil mij optimaal voorbereiden voordat ik het idee naar de buitenwereld draag.

 

Dus, heb je tips? Reageer dan snel alsjeblieft!

Stuur een mailtje naar

anja_the_blaat@hotmail.com of

anjavanhagen@hotmail.com

 

Thnx alvast!!! kus, Anja

*(¨`·.FIMBLES INC.·´¨)*

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Beste Anja,

 

Leuk dat je een studievereniging wilt beginnen! Mijn vriend heeft vorig jaar met wat anderen een studentenduikvereniging opgericht, ik denk dat het op heel wat punten vergelijkbaar is.

 

Wat hij daar over kon vertellen (je mag het zelf even 'vertalen' naar een studievereniging):

 

Wat je nodig hebt om een sportvereniging te beginnen:

- Een sport die nog niet bestaat op het sportcentrum (of er moet een reden zijn om een 2e vereniging te starten in diezelfde sport).

- Toekomstige leden: er moet interesse zijn en zonder leden is er geen vereniging

- Een bestuur. Dit is misschien belangrijker dan de leden. Als niemand de vereniging wil besturen kan je nog niets.

- Faciliteiten. Wij hadden bijvoorbeeld het zwembad nodig om te duiken, dit hebben wij in overleg met Jacques de Mooij geregeld. Een vast uurtje per week zorgt er ook voor dat de leden regelmatig komen en waarborgt de continuiteit.

- Statuten. We hebben zelf een concept gemaakt en dit door een notaris (op kosten van het sportcentrum) laten nakijken.

- Eventueel inschrijving KvK om een rechtspersoon te worden, op dit moment worden ook je statuten gedeponeerd.

- Een huishoudelijk reglement waar je alles vastlegt wat niet in de statuten staat. Statuten wijzigen moet via de notaris en kost veel geld. Een wijziging in het HR heeft daar geen last van.

- Een ALV houden waar iedereen officieel lid wordt, het bestuur benoemd wordt en het HR goedgekeurd wordt.

 

Kortom, zorg eerst dat je genoeg enthousiaste mensen om je heen verzamelt, een vereniging opzetten kun je niet in je eentje.

 

Succes!

Marielle

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 212 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.