• 0

Probleem aangifte ib vof

Hallo

Via via ben ik op dit forum terechtgekomen. Ik zie dat er hier veel wordt geschreven over het ondernemen.

Graag wil ik jullie mijn probleem voorleggen.

 

Samen met mijn compagnon ben ik in 2012 een VOF begonnen.

Nu staan er twee auto's op de balans, voor ieder een.

Ook rijden we allebei Prive in de auto's.

Bij het opmaken van de jaarrekening voor de aangifte i.b. Lopen we tegen het volgende probleem aan:

 

Bij mijn eenmanszaak verwerk ik de bijtelling pas in de aangifte, ik neem de balans en w-v rekening altijd over zoals hij uit mijn boekhoudprogramma komt rollen, vervolgens corrigeer ik de autokosten adh van de onttrekking Prive gebruik auto.

 

Zo dacht ik dat ook met de vof te gaan doen, maar dit lukt niet.

Omdat ik de aangifte op samenwerkingsniveau wil indienen moet er in mijn inzien de i.b. Bijtelling al in de w-v verwerkt worden. De winst wordt dan hoger, dat is logisch, maar in mijn boekhoudprogramma wil ik graag de juiste gegevens hebben staan.

 

Ook heeft de auto van mijn partner een hogere bijtelling zodat de winst door zijn auto hoger wordt en ik daar meer i.b. Over moet betalen, dit zelfde geldt voor de btw correctie.

 

De aangifte indienen op persoonlijk niveau gaat niet omdat onze ev's verschillend zijn doordat hij al meer heeft onttrokken.

 

Heeft iemand ervaring met deze casus?

 

Het gaat er dus om of ik nu de bijtelling al in mijn boekhoudprogramma moet verwerken of dat dit achteraf nog kan in de aangifte zelf.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

0 antwoorden op deze vraag

Er zijn nog geen antwoorden op deze vraag

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wie is er online?
    4 leden, 277 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.