• 0

Vorming voorziening ontwikkelingskosten

Hallo,

 

ik wil een voorziening vormen voor verwachtte toekomstige softwareontwikkelingskosten. Ik weet alleen niet waarop ik dit bedrag in mindering moet brengen... ???

 

Verder wil ik de dotaties periodiek laten plaatsvinden, ongerelateerd aan een bepaalde activiteit. Valt dit nu onder de dynamische of statische methode? Ik weet nl. dat de dynamische methode niet echt gewaardeerd wordt, ivm window dressing.

 

Maar, en misschien moet ik deze vraag als eerste stellen, moet ik hiervoor wel een voorziening vormen? Is een bestemmingsreserve geen betere optie?

 

Misschien ook wel belangrijk om te vermelden dat ik nog niet weet wanneer deze kosten zich werkelijk voordoen, en ook niet weet hoeveel het gaat worden.

 

Help! ;)

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik hoop niet dat dit verhaal over een eenmanszaak gaat. Want dan kan het dus niet. Wel kun je na inkomstenbelasting een deel van je winst apart zetten voor dit doel.

 

Verder is het altijd gevaarlijk voor bedrijven die een jaarrekening publiceren, om voor zo'n doel een bedrag apart te zetten. Ik weet niet hoe, maar softwarebedrijven schijnen toch altijd op de hoogte te zijn van het eventueel gereserveerde bedrag. Soms ook door loslippigheid van andere medewerkers. Je kunt er dan donder op zeggen dat het 'eerste' offertebedrag binnen dat budget valt.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 154 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.