[Artikel] EU Uitwisselingsprogramma Ondernemers "Erasmus Young Entrepreneurs"

Aanbevolen berichten

In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

EU Uitwisselingsprogramma Ondernemers "Erasmus Young Entrepreneurs"

 

Korte samenvatting:

Denkt u erover uw eigen bedrijf te beginnen, of heeft u dat onlangs gedaan? Of misschien runt u al een succesvol bedrijf en wilt u het uitbreiden naar nieuwe markten of nieuwe kennis en ideeën opdoen? In deze gevallen kan Erasmus for Young Entrepreneurs iets voor u zijn.

 

Wat is Erasmus for Young Entrepreneurs

Erasmus for Young Entrepreneurs is een grensoverschrijdend uitwisselingsprogramma tussen aspirant/startende en ervaren ondernemers. Aspirant- of startende ondernemers krijgen de kans om tijdens een periode van 1 tot 6 maanden kennis en ervaring op te doen bij een ervaren ondernemer die een klein bedrijf runt in een ander EU-land. De ervaren ontvangende ondernemer profiteert van nieuwe kennis en perspectieven op zijn bedrijf en krijgt de gelegenheid over nieuwe markten te leren. Om de kosten van het verblijf gedeeltelijk te dekken ontvangt de aspirant-ondernemer een beurs van de Europese Commissie.

 

Wie kan deelnemen?

- Aspirant-ondernemers met vergevorderde plannen voor een eigen bedrijf of starters die in de afgelopen 3 jaar een bedrijf zijn begonnen.

- Ervaren ondernemers die een kleine of middelgrote onderneming bezitten of beheren.

 

Waarom vind je dit interessant of wil je dit delen?:

Vaak hoor ik op netwerkbijeenkomsten dat men "wel nadenkt over expansie naar het buitenland", maar als ik dan vraag "waarom niet" vindt men het een grote stap. Mede gezien de tijd die het kost om uit te zoeken welke land. Bovendien blijft je eigen business wel doordraaien. Dit uitwisselingsprogramma lijkt mij een uitgesproken kans om die stap wel te maken. Mede gezien de vergoeding (beurs) die je hiervoor van de Europese Commissie ontvangt.

 

Ter extra info: In de "veel gestelde vragen" kun je zien dat met "young" niet je persoonlijke leeftijd wordt bedoeld, maar de leeftijd van de bedrijf.

 

Ik vraag mij daarbij wel af wie dan in de 6 maanden het eigen bedrijf in Nederland runt, maar wellicht is daar ook een oplossing voor?

 

Meer informatie hierover en aanmelden voor dit Europese uitwisselingsprogramma vind je op bovenstaande link.

 

 

Link naar het artikel :

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie

Prima bericht hoor.

 

Ik ben Marco van Hagen en namens de Kamer van Koophandel houdt ik me bezig met het Erasmus for Young Entrepreneurs programma. Mochten er mensen interesse hebben in deelname, laat het me dan even weten. We zijn met name op zoek naar gastondernemers die op zoek zijn naar een enthousiaste en actieve exportmedewerker om hen te helpen met de exportplannen. Het kost je niets, behalve het begeleiden en coachen van deze nieuwe ondernemer uit het buitenland.

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 280 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.