Indien je als webshop er voor kiest om een product via brievenbus post naar een klant te versturen en deze geeft aan dat hij niks ontvangen heeft zal je opnieuw moeten versturen of terugbetalen aangezien bewijslast van ontvangst bij de webshop ligt. Dit is zo bij B2C overeenkomsten.
Nu heb ik echter sinds kort een groothandel waarin ik allemaal B2B klanten heb.
Deze klanten kunnen vervolgens in mijn B2B webshop orders invoeren en opgeven dat ik die direct naar hun klant moet versturen (dropshipping).
De overeenkomst is dus B2B maar levering is B2C.
Nu heb ik veel producten zoals dvd's die makkelijk via de post verzonden kunnen worden waardoor verzendkosten een stuk lager kunnen zijn.
Ik wil de B2B klanten dus de mogelijkheid bieden om te kiezen tussen verzending van de bestelling via pakketpost (standaard) of via brievenbus post.
Bij brievenbuspost zou dat echter geheel op risico van de B2B klant moeten gebeuren. Dus klaagt de B2C klant van hem bij hem dat ze niks ontvangen hebben zal de B2B klant bij mij gewoon opnieuw moeten betalen voor een nieuwe zending.
Bij B2C overeenkomsten is dat dus niet toegestaan, maar mag ik dat bij B2B overeenkomsten wel rechtsgeldig afspreken?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
member123
member123
Indien je als webshop er voor kiest om een product via brievenbus post naar een klant te versturen en deze geeft aan dat hij niks ontvangen heeft zal je opnieuw moeten versturen of terugbetalen aangezien bewijslast van ontvangst bij de webshop ligt. Dit is zo bij B2C overeenkomsten.
Nu heb ik echter sinds kort een groothandel waarin ik allemaal B2B klanten heb.
Deze klanten kunnen vervolgens in mijn B2B webshop orders invoeren en opgeven dat ik die direct naar hun klant moet versturen (dropshipping).
De overeenkomst is dus B2B maar levering is B2C.
Nu heb ik veel producten zoals dvd's die makkelijk via de post verzonden kunnen worden waardoor verzendkosten een stuk lager kunnen zijn.
Ik wil de B2B klanten dus de mogelijkheid bieden om te kiezen tussen verzending van de bestelling via pakketpost (standaard) of via brievenbus post.
Bij brievenbuspost zou dat echter geheel op risico van de B2B klant moeten gebeuren. Dus klaagt de B2C klant van hem bij hem dat ze niks ontvangen hebben zal de B2B klant bij mij gewoon opnieuw moeten betalen voor een nieuwe zending.
Bij B2C overeenkomsten is dat dus niet toegestaan, maar mag ik dat bij B2B overeenkomsten wel rechtsgeldig afspreken?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/42923-verzending-als-brievenbus-post-b2b-bewijslast/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
7 antwoorden op deze vraag