• 0

reisje naar yiwu market

Gegroet tezamen ...

 

Ik ben van plan binnenkort ( deze winter ) een reis te maken naar de Yiwu market, niet alleen omdat ik graag onderneem, maar ook om mijn nieuwsgierigheid naar dit fenomeen te bevredigen, het gaat dus niet uitsluitend om zaken doen en bedragen, al zal dat er wellicht van komen maar het is zeker geen verplichting! ik zie het meer als een vakantietrip die wellicht wederom een uitdagende zakelijke wending kan krijgen maar reis af zonder verwachtingen daartoe.

 

ik zie veel do's en dont's ik ga toch ... maar met een andere insteek dan de meeste berichten, misschien is het wat misschien niet om de centen hoef ik het niet te laten dus waarom niet ?!

 

voor mij is het echter nieuw, onbekend terrein misschien zijn er forum leden aldaar die het leuk vinden een Hollander te helpen/ begeleiden of leden die ook alleen deze reis gaan maken en kunnen we wellicht gezamenlijk dit avontuur aangaan ?

 

voor hen die nu direct met geld gaan gooien, soms investeer je tijd, soms geld, soms van alles een beetje, mij om het even, ik hoef het niet te laten en wil er gewoon eens heen om de mogelijkheden te bekijken.

 

o ja, ik doe al zaken met china via de beruchte online gateways maar dat terzijde want speelt hier niet echt een rol!

 

hoop op tips en advies, wellicht een reis partner ( M/V) ik ben een rustige redelijk succesvolle ondernemer, in ieder geval succesvol genoeg om dit snoepreisje te kunnen plannen (m) van 37 jaar uit het midden des lands met voldoende middelen deze reis en eventuele aankopen te financieren, voor een reis partner, ik zou het leuk vinden om ook een dagje niet naar de beurs te gaan en de omgeving is te bekijken .... denk ik ?!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Als ik zo je advertentie lees denk ik dat je die beter op YIWU kunt plaatsen.

 

hoezo advertentie ? hier worden toch in meerdere topics vragen gesteld over het handelen met China ? ook over Yiwu,

had gehoopt hier nog een ondernemer te vinden die wellicht ervaring had ter plaatse of er ook naar toe wil gaan, begrijp je opmerking dan ook niet helemaal.

Link naar reactie
  • 0

Leuk!

 

Ik heb zelf een tijdje daar gezeten, mijn vrouw is Chinees en had daar een showroom in de markt voor een jaartje! Het is een stad met echt alleen 1 grote markt! Bedenk voor jezelf de RAI in Amsterdam x 10 gevuld met duizenden leveranciers/fabrieken met kleine showroom/winkels die allemaal verschillende goederen produceren/leveren!

 

Ook al is het slechts een orienterende fase of hoe jij dat noemt een ontdekkings avontuur! Ik zou me wel beetje van tevoren focusen welk gedeelte van de markt (welke goederen) je wilt bezoeken, want het is erg groot! Zo krijg je alles mee van de markt qua indruk en creeer je ook de beste kans voor jezelf om eventuele mogelijkheden te ontdekken tot producten waar je intresse evt. ligt.

 

Heb je ticket al geboekt? Wanneer ben je van plan daar te zijn!

Wens je alvast een fijne reis en succes!

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Beste Wilfred,

 

Goed initiatief, maar bereid je goed voor.

Zelf heb ik 7 jaar (2005 - 2012) gewoond en gewerkt in en met Chinezen en als spin of mijn eigen bedrijf gestart in 2007: Chinese bedrijven helpen om zaken te doen met westerse wereld en anders om.

Wil je goed voorbereid zijn, dan adviseer ik je om je eerst hierin te verdiepen. (mod edit, acquisitietekst verwijderd)

 

Zelf ga ik in januari 2014 weer naar China.

YiWu is mooi, maar afhankelijk van de omvang van je China ambities, zou ik direct met zaken doen.

 

 

Vincent Frequin

vincent@buvias.com

www.buvias.com/nl/

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 230 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.