Hey

Ik zou graag producten uit het buitenland willen voorstellen aan winkels gevestigd in België/Nederland.

Moet hiervoor een excluviteitscontract worden opgemaakt met het bedrijf uit het buitenland?

Het is namelijk mijn bedoeling om de producten voor te stellen aan de winkels en via mij (tussenpersoon) zou dan de bestellingen opgemaakt worden.

Is dit enigzins mogelijk?

Indien dit kan, hoe verloopt het contact met 1. Bedrijf waar men de producten besteld en 2. De winkel waar men het product wilt voorstellen.

Ik heb hier naar zitten zoeken maar zit totaal in de verkeerde richting denk ik omdat ik bijna niets hierover heb kunnen vinden.

Hopelijk kan iemand me hiermee helpen.

Alvast bedankt

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/43098-producten-importeren/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

• 0

Indien je alleen wilt bemiddelen in opdrachten (dus niet zelf in- en verkoopt) dan zou je kunnen zoeken op agent of handelsagent.

WIl je wel zelf wilt inkopen en verkopen dan wordt importeur / distributeur / etc.

Exclusiviteit is sowieso een pre, en houdt er rekening mee dat een handelsagent bepaalde wettelijke beschermingen kent.

Verder even googlen op die termen

Frans

PS welkom op dit forum natuurlijk en hier een leerzame tijd gewenst

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/43098-producten-importeren/#findComment-444137
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar