• 0

Wie wil mijn financieel plan beoordelen?

Beste mensen,

 

Ik wil vragen of er iemand is die naar het bijgevoegd financieel plan wil kijken. Ik heb namelijk zelf het idee dat ik een heel eind op weg ben, maar nog niet volledig klaar, met name de liquiditeitsbegroting baart me zorgen. Graag zou ik dan ook van jullie op- en aanmerkingen horen. Ook wil ik vragen of er iemand antwoord kan geven op de volgende vragen:

 

ik heb de BTW over de omzet verwerkt, 19% en draag deze elk kwartaal af (zie liq. begroting). Hoe moet ik de BTW berekenen welke ik over de ingekochte goederen betaal en terugvorder?

Ik ben in mijn liq. begroting uitgegaan van een startsaldo van EUR 200.000. Dit is echter niet het geval en dit zal dan ook geleend moeten worden. Hoe moet ik deze lening verwerken in de liq. begroting, result. rekening en balans?

 

Alvast bedankt,

 

Jasper Hunnekens

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

ik heb de BTW over de omzet verwerkt, 19% en draag deze elk kwartaal af (zie liq. begroting). Hoe moet ik de BTW berekenen welke ik over de ingekochte goederen betaal en terugvorder?

Dat doe je hetzelfde, maar dan met een minnetje ervoor....(vraag je ook elk kwartaal terug)

Ik ben in mijn liq. begroting uitgegaan van een startsaldo van EUR 200.000. Dit is echter niet het geval en dit zal dan ook geleend moeten worden. Hoe moet ik deze lening verwerken in de liq. begroting, result. rekening en balans?

in je liquiditeitsbegroting houd je de maandelijkse aflossing + rente aan als uitgaven.

In je resultatenrekening zet je de betaalde rente

In je balans voer je een schuld op (credit-kant) en die wordt maandelijks verminderd met het aflossingsbedrag.

Egbert Punter

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 216 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.