• 0

Electrische auto en zonnepanelen

Hallo allemaal,

 

Over mijn vraag is al het nodige schreven in het verleden maar ik heb nog geen recent antwoord hierop gevonden.

Mijn situatie is als volgt:

- eenmans zaak.

- bestelde PHEV (auto) is onderweg en wordt begin volgend jaar verwacht.

 

Voor de nieuwe auto heb ik via de zaak een laadpunt laten installeren met een aparte kWh-tussenmeter. Hierop kan ik precies zien hoeveel stroom er straks 'getankt' wordt. Om nu nog groener bezig te zijn wil ik zakelijk zonnepanelen aanschaffen om de (zakelijke) auto mee op te laden. Mijn idee is om ook achter de panelen een aparte kWh-tussenmeter te plaatsen om zo de opbrengst te kunnen registreren. De verwachting is dat de opbrengst van de panelen lager is dan het laadverbruik van de auto.

Het verschil wil ik dan verrekenen met de zaak net zoals dat nu met de brandstofbonnetjes gaat.

 

Kan ik dat zo doen zoals hierboven omschreven? Ik ben op het internet verschillende discussies tegengekomen over 'zakelijke'panelen op een privé woning waarbij het toen nog niet duidelijk was of deze panelen roerend dan wel onroerend zijn voor de fiscus. E.e.a. is m.i. wel sterk bepalend of mijn idee wel/niet geaccepteerd zal gaan worden.

 

Hopelijk kan Higherlevel mij (en andere EV-rijders) duidelijkheid geven.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Stan,

 

Jammer dat hierover nog steeds geen duidelijkheid is.

Ik zal een brief sturen naar de belastinginspecteur, zodra ik meer weet zal ik het laten weten.

In ieder geval bedankt voor jouw reactie.

 

Met vriendelijke groet,

 

Calx

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 97 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.