• 0

failliet, geen wsnp en toch ondernemen

Goedendag, ik ben nieuw hier, maar wij zitten met een dringende vraag.... Het Probleem; wij zijn failliet gegaan in 2011, dit faillissement is opgeheven wegens gebrek aan baten 2013, en wij hebben gekozen voor geen wsnp, dit op advies van een advocaat/curator van een groot kantoor, schuldenpost is 340k bij bank1, 120k bij bank2, 66k UWV, 32k belasting en 120k bij crediteuren, mijn vrouw en ik willen nu weer gaan ondernemen met 1 zaak, klein en een winst prognose van 50k, ik heb de belasting hierover gebeld maar die laten mij ondernemen maar er word gedurende de periode niets uitgekeerd zolang de schuld open staat, perfect !!!! Volgens de advocaat boeken de crediteuren het bedrag af, nu alleen de banken en het UWV, mijn vraag concreet is;

wat gebeurt er als je aan het ondernemen bent, en de bank en het UWV staat voor je deur, is er dan een minnelijke regeling te treffen, of is het gewoon weer deurwaarder, beslag, executie, faillissement....???

 

onze advocaat heeft hier geen ervaringen mee, omdat wij juist een weg bewandelen die niet gewoon is, maar zeker niet onmogelijk.

 

de rechtsvorm zal waarschijnlijk ook gewoon een VOF worden, want met een BV blijf je ook verantwoordelijk omdat de schulden op ons als rechtspersoon staan, en we willen absoluut geen derde persoon hierin betrekken om de bv of wat dan ook op de derde zijn naam te zetten.

 

Alvast bedankt voor de personen die meedenken.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Uiteraard heb ik gelezen dat er een prognose is, weet niet hoe lang dit al speelt en vroeg mij gewoon af of ze misschien al (een beetje) begonnen zijn, dat was mij niet helemaal duidelijk. Mijn vraag is gewoon heel concreet, ik kom namelijk dagelijks mensen tegen die willen ondernemen, plannen hebben etc. maar het om wat voor reden dan ook niet doen, naar mijn mening is ondernemen gewoon doen, uiteraard wel goed overwegen maar daarnaast ook gewoon starten, hoe moeilijk het soms ook is.

 

Danny, je geeft aan dat ik aan het hengelen ben, dat is niet de bedoeling, hoe ze het nu concreet moeten aanpakken weet ik niet. ken de business niet, heb geen cijfers gezien etc.

 

Als er bij deurwaarders en dus bij de schuldeisers, want die is de opdrachtgever, echt zwart op wit duidelijk is dat er niets te halen valt dan zullen ze geen verdere kosten gaan maken om iets te vorderen wat er toch niet is. Dit is de dagelijkse praktijk nu eenmaal, zelf heb ik ook incasso trajecten gehad, op advies van de deurwaarder / DAS incasso etc,. gewoon gestaakt. Het heeft nml weinig zin om te gaan procederen, beslag te leggen etc. als er niets te halen valt dat kost alleen maar geld.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

 

Als er bij deurwaarders en dus bij de schuldeisers, want die is de opdrachtgever, echt zwart op wit duidelijk is dat er niets te halen valt dan zullen ze geen verdere kosten gaan maken om iets te vorderen wat er toch niet is. Dit is de dagelijkse praktijk nu eenmaal, zelf heb ik ook incasso trajecten gehad, op advies van de deurwaarder / DAS incasso etc,. gewoon gestaakt. Het heeft nml weinig zin om te gaan procederen, beslag te leggen etc. als er niets te halen valt dat kost alleen maar geld.

 

 

Bovenstaande tekst maakt mij in ieder geval duidelijk dat jij niet dagelijks met deze praktijken te maken hebt. Het heeft inderdaad weinig zin voor deurwaarders om door te gaan als er niets te halen valt. Dat kost inderdaad alleen maar geld. en dat geld wordt vaak verhaald bij de opdrachtgever.

 

De dagelijkse praktijk bewijst helaas het tegendeel, en geloof me, ik kan het weten. Verder weinig zin in een welles nietes spel verder.

 

Mocht je aanvullende tips en oplossingen hebben voor TS kan je ze uiteraard geven hier,maar kom niet met het feit dat als je maar aangeeft dat je niks hebt dat schuldeisers je met rust laten...

 

 

Danny

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 116 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.