• 0

BTW en factuurregels bij internationale marktplaats

Ik ben sinds kort eigenaar van een marktplaats voor digitale goederen. Designers kunnen hun designs uploaden en deze via de site verkopen. De bezoeker betaalt het design aan de site door direct te betalen of door credits te kopen die gebruikt kunnen worden voor het kopen van designs. Mijn vragen:

 

1. Hoe om te gaan met de BTW? De transactie is tussen de koper en verkoper, maar ik in de betaling van de koper en betaal op een later moment uit aan de verkoper. De meeste klanten komen van buiten Europa. De transacties van buiten de EU zijn sowieso zonder BTW toch?

 

Als er toch een betaling of uitbetaling binnen Europa is, hoe dan hier mee om te gaan? Mijn idee is om iets in te laten bouwen waarbij er bij EU-klanten 21% wordt berekend, tenzij er een BTW-nummer wordt ingevoerd. Bij een uitbetaling vraag ik de gegevens en als het een EU-bedrijf is, dan maak ik een factuur met 'BTW verlegd'.

 

2. Wat zijn de eisen aan de factuur in mijn geval? Is een Paypal factuur voldoende voor particuliere klanten en klanten buiten de EU? Als een Paypal factuur niet voldoende is, wat moet er dan allemaal op de factuur? (kan het antwoord hierop moeilijk vinden)

 

Alvast bedankt voor jullie tijd!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

0 antwoorden op deze vraag

Er zijn nog geen antwoorden op deze vraag

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 156 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.