• 0

EU certificeren nieuw snoepje

Hallo Allemaal,

 

Ik heb een produkt (etenswaren) ondekt in het buitenland en wil die graag naar Nederland halen en hier op de markt introduceren, het gaat dus om voedsel, een snoepje.

 

Weet iemand welke instansies ik moet benaderen om het ingridientenlijst te laten controleren, om te kijken of er niks in zit dat verboden is te importeren naar Nederland. En hoe krijg ik het product EU gecertificeerd?

 

Importeren is helemaal nieuw voor mij en om eerlijk te zijn weet ik niet waar ik moet beginnen :-\. Alle hulp en of informatie wordt geapprecieerd.

 

Ik hoop dat een van jullie mij een beetje in het goede richting kan sturen.

 

Groeten,

 

Lee

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Lee,

 

Je kunt hiervoor het beste contact opnemen met de Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit (NVWA).

 

Op de site van NVWA vind je informatie over importeisen levensmiddelen en de wijze waarop NVWA controleert.

 

Zo is te lezen dat de verzender uit het land van oorsprong een gezondheid certificaat en een analyse certificaat van de bevoegde autoriteit moet hebben. En deze moeten overlegd worden op het moment van binnenbrengen in de EU.

 

Met het handige Stappenplan producten importeren kom je te weten welke regels er in het algemeen gelden.

 

Met vriendelijke groet,

 

Winod Debipersad

RVO.nl/Antwoord voor bedrijven informeert ondernemers over wetten, regels en subsidies. Zij werkt samen met Ondernemersplein.nl en andere (overheids)partners.

Link naar reactie
  • 0

Ook zou je de optie kunnen overwegen om zelf 'het snoepje' te gaan produceren, in Nederland. Dit is natuurlijk meer opzet-werk maar in de lange termijn veel profitabeler. Ook ben je dan niet meer afhankelijk van een derde partij.

 

Let wel even op of het snoepje niet beschermd is, en weet je zeker dat het nog niet bestaat in Nederland?

Remember me

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 54 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.