• 0

Nederlands bedrijf vanuit Dubai aansturen

Hallo,

 

Mijn vrouw en ik gaan in juli naar Dubai verhuizen voor mijn werk. Nu heeft mijn vrouw in Nederland een eigen bedrijf wat voor 100% online is. Ze kan dus vanuit Dubai alles via internet regelen. Nu hebben we zowel de belastingdienst als de KvK om advies gevraagd wat de beste constructie hiervoor is en die spreken elkaar tegen. Volgens KvK word het bedrijf buitenlands aangezien mijn vrouw dan in Dubai woont. Belastingdienst zegt percies tegenovergestelde namelijk bedrijf is in NL dus is het een NL bedrijf.

 

Bedoeling is om KvK inschrijving in NL gewoon te behouden en alle correspondentie en vestigings adres bij een vriend met een eigen bedrijf onder te brengen.

 

Dus erg onduidelijk allemaal met als gevolg dat we opzoek zijn naar advies/ervaringen. Een bedrijf oprichten in Dubai wordt kostbaar en daarvoor is het bedrijf (nu nog) te klein. Kan je als freelancer in Dubai werken? en dit door factureren naar het Nederlandse bedrijf?

 

Graag horen wij of iemand hier ervaring mee heeft.

 

Grt,

Bob

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Beste Bob,

 

Kan je aangeven wat het type bedrijf is? een eenmanszaak of een BV?

 

In principe is het zo dat je (inkomsten) belasting betaald in het land waar je daadwerkelijk de werkzaamheden verricht. Dit betekend dus dat je in Dubai belasting betaald tegen het tarief van 0%.

 

Je moet de werkzaamheden wel daadwerkelijk in Dubai verrichten en dus niet terugkeren vanuit Dubai om een deel van het werk hier te doen. Ook moet je aantonen dat je daadwerkelijk vanuit Dubai werkt. Als je daar ook woont en je uitgeschreven hebt uit de GBA zou dat voldoende moeten zijn.

 

Bij een eenmanszaak is het probleem dat je in Nederland belastingplichtig bent, dus daar knelt het. Als je in Nederland belasting plichtig bent, kan het alsnog voordeliger zijn om een lokaal bedrijf op te richten (bijvoorbeeld een flex office in de Ras al Khaimah Free Zone).

 

Bij een BV moet je over je DGA inkomen inkomstenbelasting betalen in het land waar de werkzaamheden verricht. Dat is dus in Dubai, waar je belast wordt tegen het tarief van 0%.

 

Ik hoop dat deze informatie iets helpt,

 

Gr.

 

Ardi

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 154 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.