• 0

Offshore Hedge Fund

Beste HL'ers,

 

Na veel research op het internet loop ik tegen wat onduidelijkheden aan welke ik graag opgehelderd zou willen hebben. Het gaat om de oprichting van een offshore Hedge Fund.

 

Het oprichten van een Hedge Fund in Nederland is voor mij niet aantrekkelijk door de stricte kapitaaleisen van de DNB welke dienen te worden nageleefd om in aanmerking te komen voor een AFM-vergunning. Zonder AFM-vergunning mag ik geen Hedge Fund voeren, dus Nederland is daarmee voor mij uitgesloten.

 

Ik ga met EUR 100.000,- beleggen en heb verder geen ruimte om kapitaal in te brengen voor het aanhouden van reserves zoals de DNB deze vereist.

 

Door bovenstaande wil ik offshore gaan en heeft de BVI met het voeren van een "Private Fund" mijn voorkeur. Enige reden dat ik offshore wil gaan is om de AFM regulering te omzeilen en dat de oprichtingskosten van zo'n Fund in de BVI erg laag zijn. Klinkt wellicht stom, maar het liefste betaal ik wel gewoon Nederlandse belasting, omdat ik vanuit Nederland zal gaan werken en waarschijnlijk veelal Nederlandse clienten zal gaan bedienen.

 

Hoe ga ik het Fund nu bij de fiscus verantwoorden aangezien ik het Fund niet bij de KvK inschrijf, maar wel een belastingnummer nodig zal hebben.

 

Vraag ik een BTW-nummer aan zonder registratie bij de KvK? Ik wil namelijk niet dat ik met een registratie in Nederland alsnog onder de AFM regulatie val.

 

Daarnaast heeft de fiscus de zogenaamde "fbi", fiscale beleggingsinstelling, welke bij naleving van diverse vereisten een belastingpercentage van 0% hanteert. Iets waar ik onder zou kunnen vallen, maar dan ben ik in ieder geval wel bekend bij de fiscus dus geen verassingen achteraf.

 

Dus eigenlijk de vragen:

- Hoe meld ik het Fund als ik het wel gewoon bij de fiscus wil verantwoorden?

- Indien ik bovenstaande doe kan ik dan alsnog problemen krijgen met de AFM alhoewel het Fund in de BVI staat geregistreerd?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

0 antwoorden op deze vraag

Er zijn nog geen antwoorden op deze vraag

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 137 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.