• 0

privérekening, zakelijke rekening, zakelijk krediet

Hallo,

 

Ik probeer mijn weg te vinden in het web van zakelijke en prive rekeningen, zakelijke kredieten, PIN, iDeal en in hoeverre dat een "rommeltje" zou worden in mijn administratie. Ik heb wel een paar vraagjes:

 

Ik heb via de zoekfunctie van deze site al gezocht op het gebruik van een privérekening voor de (eenmans)zaak. Meestal staat het er in "de kleine lettertjes" bij, in je privérekening dat je het niet voor je zaak mag gebruiken. Maar blijkbaar zijn er verschillende mensen die al jaren prive voor zakelijk gebruiken... De belastingdienst maakt het niets uit en je bank blijkbaar ook niet. Waarom bestaan er dan toch zakelijke rekeningen? Want 1 ding ben ik al wel uit: dat die meer kosten dan prive...

 

Mijn man en ik zitten samen in hetzelfde pand, met twee eenmanszaken. Hij heeft wel een zakelijke rekening. Als ik toch zou beginnen met een priverekening voor zakelijk gebruik dan, zou ik dan evt. PIN-betalingen via zijn zakelijke rekening kunnen regelen? Volgens mij wordt dat heel ingewikkeld qua naamstelling en belasting technisch enzo. Ik zit in de retail en hij wholesale. Ik heb (hoop ik!) veel kleine transacties van klanten op een dag. Terwijl hij maar een paar grote klanten per jaar heeft.

 

Ik wil natuurlijk mijn kosten zo laag mogelijk houden, maar ik moet het natuurlijk ook niet ingewikkelder maken dan het is. Liever doe ik ook niets tegen de (mazen van de) wet, want een goede naam is o zo belangrijk!

 

En oja, ik wil zoveel mogelijk administratie zelf gaan doen en ik heb al begrepen dat het dan niet verkeerd is om in een goed boekhoudprogramma te investeren. Maar kan dit dan wel gekoppeld worden aan een priverekening of kom ik dan daar weer in de problemen?

 

Volgende vraag gaat over zakelijk krediet: wat is dit nu precies? Google geeft mij niet echt een duidelijk antwoord. Op de site van knab.nl staat dat ik dit niet aan kan vragen via hen (wel een goedkope zakelijke rekening trouwens). Ik heb wel behoefte aan wat financiering/krediet, maar dat zou meer zijn om in de opstartfase verzekerd te zijn van voldoende inkomen.

 

Wie kan mij iets meer duidelijkheid verschaffen?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

0 antwoorden op deze vraag

Er zijn nog geen antwoorden op deze vraag

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 37 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.