• 0

Opstarten

Hallo.

Ik ben een 15-jarige VWO-er uit Almere.

Intussen maak ik nu 4 jaar websites in verschillende zelf-aangeleerde talen.

Daar heb ik veel plezier in.

In het onderhouden van die sites een stuk minder.

Het bouwen vind ik dus leuk om te doen.

Maar ik heb geen onderwerpen meer die mij aanspreken.

Dus ben ik van plan een webdesign-bureau op te starten.

Helaas komt er meer bij kijken dan ik dacht, dus vroeg ik mezelf af hoe ik nou een goede start kan maken.

Niemand kent mij, en ik ken niemand.

Ik hoop dat iemand mij hierbij kan helpen, of eventueel een plek vrij heeft in z'n eigen bureau ::) (portfolio komt binnenkort).

 

Mvg,

- Tonny

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 0

<

Intussen maak ik nu 4 jaar websites in verschillende zelf-aangeleerde talen. Daar heb ik veel plezier in.

In het onderhouden van die sites een stuk minder.

Het bouwen vind ik dus leuk om te doen.

Maar ik heb geen onderwerpen meer die mij aanspreken.>>

 

Nu al niet meer?

 

Dan heb je vast meer beleefd dan ik! Vertel wat heb je allemaal mee gemaakt?

 

Perry

Link naar reactie
  • 0

Websites maken.

Of het nou door een eigen bedrijf is of voor een ander bedrijf maakt me niet zoveel uit.

Door mijn leeftijd zou het denk ik makkelijker zijn om een eigen bedrijf te starten ivm dat ik niet fulltime mag (en kan) werken.

 

Mee eens?

Link naar reactie
  • 0

Websites maken.

Of het nou door een eigen bedrijf is of voor een ander bedrijf maakt me niet zoveel uit.

Door mijn leeftijd zou het denk ik makkelijker zijn om een eigen bedrijf te starten ivm dat ik niet fulltime mag (en kan) werken.

 

Mee eens?

 

Weet ik niet. Als het om de wet gaat ben ik naar niet zo van op de hoogte. Je zult toch wel als 15 jarige wat mogen werken bij een baas?

 

Hoeveel uur per week wil je werken?

 

Je gaat zo zeker wel wat door leren of niet dan?

 

Perry

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ja, je mag wel wat werken, maar minder dan 18+

En ja ik ga doorleren in de ICT.

Wat weet ik nog niet precies maar waarschijnlijk met Multimedia Vormgeving.

 

Hoeveel uur per week ik ga werken weet ik niet precies.

Maar ik heb Dinsdag vaak vrij, en dan ben ik de hele dag wel bezig.

En verder 's ochtends, ik begin meestal pas rond 12 uur.

voor die tijd doe ik niets omdat vrienden dan op school zitten.

Link naar reactie
  • 0

Je kunt zowel als freelancer als als zelfstandige ondernemer werken; het is maar net wat je wilt.

 

Ik heb je website bekeken en zie dat de portfolio-pagina nog niet bestaat, ik ben erg benieuwd naar je gemaakte websites.

 

Houd er rekening mee dat er wel wat kosten bij komen kijken, als je een opdracht per maand hebt kun je beter geen onderneming starten. Sowieso moet je de jaarlijks bijdrage bij de KvK betalen (voor een eenmansbedrijf ongeveer € 63,50), maar ook moet je rekening houden met eventuele verzekeringen en een ziekenfonds (je kunt dus niet bij je ouders ziekenfonds verzekerd blijven).

 

Je zegt dat je graag websites maakt, is dit het designwerk, het programmeren, of beide? Anders zou je voor klanten die ook een cms willen hebben een programmeur moeten inhuren of dat bedrijf / die persoon door moeten verwijzen naar een goede programmeur.

 

Als je een goed plan hebt kun je natuurlijk altijd naar de Kamer van Koophandel in je omgeving gaan; deze kan je gratis adviseren.

Link naar reactie
  • 0

 

Misschien een idee om eens een website over jezelf te maken!

 

Vertel wat je gedaan hebt, laat wat zien..

 

Welke talen programmeer je?

Wat heb je allemaal gemaakt voor programma's? (maak screenshots)

Hoe komt het dat je het onderhoud niet leuk vind?

- Zoek daar anders andere mensen bij!

 

Geef aan wat je leuk vind om te doen. Maar, blijf het als een (mogelijke betaalde) hobby zien. Probeer opdrachten te vinden die te maken hebben met je studie. Als je eenmaal gerichter op zoek gaat, zul je ook wat vinden.

 

Perry

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik heb je website bekeken en zie dat de portfolio-pagina nog niet bestaat, ik ben erg benieuwd naar je gemaakte websites.

......

Je zegt dat je graag websites maakt, is dit het designwerk, het programmeren, of beide? Anders zou je voor klanten die ook een cms willen hebben een programmeur moeten inhuren of dat bedrijf / die persoon door moeten verwijzen naar een goede programmeur.

 

Het portfolio komt nog, ik ben nu nog bezig met die site.

Aangezien ik niet precies wist wat ik moest doen was ik er tijdelijk mee gestopt, maar ik ga weer verder.

 

En ik zat te denken om bij elke site tijdelijk een gratis CMS te leveren.

Op die manier komen er meer klanten en heb ik binnen niet al te lange tijd een portfolio opgebouwd.

Als het portfolio dan een beetje omvang heeft kan het CMS evt tegen betaling.

 

Misschien een idee om eens een website over jezelf te maken!

....

Welke talen programmeer je?

Wat heb je allemaal gemaakt voor programma's? (maak screenshots)

....

Probeer opdrachten te vinden die te maken hebben met je studie.

 

Dat is misschien wel een idee om te doen.

Maar moet het dan een soort uitgebreid profiel worden of een portfolio?

 

Ik programmeer nu met php, en daar heb ik nog geen programma's mee gemaakt. Ik gebruik het alleen maar in websites. Ik ben nu bezig om Java te leren, maar daar weet ik nog niet genoeg van om complete programma's mee te schrijven.

 

Multimedia vormgeving is heel ruim.

Het is dus websites, film, muziek, fotografie enz.

Bijna elke opdracht die je bij een webdesign bedrijf krijgt heeft er denk ik wel mee te maken.

 

 

Tot nu toe komt het erop neer dat ik moet bedenken wat ik precies wil en een portfolio moet maken?

Want om nu al naar de KvK te gaan lijkt me zinloos aangezien ik nog niets betaald heb gemaakt.

 

Mvg,

- Tonny

Link naar reactie
  • 0

Dat is idd wel een goed idee! :D

Als iemand een plek vrij heeft kan die dan mailen? ;)

Ik ben nu trouwens ook bezig met een nuttige, mooie site.

Zoals perry voorstelde.

Ik zeg nog even niet wat het is, maar ik denk dat het voor veel mensen van o.a. dit forum wel handig is.

 

Mvg,

Tonny

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 87 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.