• 0

Nieuwe kledingwinkel starten

Beste leden,

 

Ik wil een kledingwinkel gaan beginnen. Bij ons in dorp is er vraag naar kleding voor jongeren (16-30 jaar). Iets wat ontbreekt en waarvan ik denk dat er markt voor is. Nu komt daar natuurlijk veel bij kijken. Het meeste lukt wel, maar inkoop is iets waar ik mee zit. Zoals ik al zei is de doelgroep 16 tot 30 jaar. Zowel voor vrouwen als mannen, trendy en leuke prijzen. Laat ik Sting als voorbeeld noemen, in die trans. Amsterdam is een optie (WFC), hier ga ik binnenkort een dagje rondneuzen. Maar wat zijn meer goede plekken om in te kopen? Hoe pak je dit goed aan. Ik ben nog een groentje die zich aan het oriënteren is, dus tips zijn van harte welkom.

 

Bedankt alvast!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dag Sven,

 

Je kan een inventarisatie maken van de merken die je zou willen.Daarna kan je ze contacten om te bekijken of ze je op weg willen helpen qua cijfers en later de inkoop.

 

Ben je al begonnen met een ondernemingsplan? Daarin zou je ook beter moeten onderzoeken of er een markt voor is.

 

Google eens op de markt in deze branche. Het zijn zware tijdens, marges staan onder druk en de leegstand in deze sector is enorm.

 

Succes.

 

Danny

Link naar reactie
  • 0

Beste Sven,

Veel kledingzaken gaat het momenteel erg slecht. In deze moeilijke tijd juist starten met zo'n zaak is een groot risico.

Belangrijk is vooraf te weten of er voldoende kopende klanten te vinden zijn.

Een fysiek winkel zal in z'n algemeenheid een beperkt gebied bedienen. (behalve als het erg specifiek en uniek is).

Voordat je je op de inkoop gaat concentreren raad ik je aan om in de buurt waar je de winkel wil starten zelf een onderzoek te doen. Welke (en hoeveel) mensen zouden bij jou willen kopen? Wat zouden ze dan willen hebben en voor welke prijs? Waarom kopen ze niet via het internet? enz.

Door dit onderzoek zelf te doen leer je je toekomstige klanten kennen en vertellen zij jou welke merken je wel of niet moet inkopen. Ook krijg je enig inzicht in de haalbaarheid. (merken / prijzen haalbaar of niet?)

Hoop dat je hier iets aan hebt.

 

suc7

Hans Bertram

te vinden op www.PowerFinance.nl voor Excel applicaties en www.BertramBolsius.nl voor trainingen en voordrachten

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 148 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.